Magnus88 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Vet dere om noe program jeg kan bruke for å konvertere fra MP3 til MIDI? Tenkte å gjøre om MP3 filer til ringetoner... Lenke til kommentar
Erren Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Beklager å måtte skuffe deg, men det går ikke MIDI er bare informasjon, ikke lyd Omtrent alle telefoner har en MIDI-avspiller med et visst antall innebygde stemmer Derfor kan MIDI-ringetonene bli mindre, siden de ikke må lagre lyd Har du en telefon med 16 stemmer høres en MIDI-ringetone litt fattig ut Har du derimot en telefon med 60 stemmer høres det ut som et orkester Med mp3 varierer bare kvaliteten på avspilleren, lyden er den samme Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Da det er snakk om programvare er denne feilpostet. Flytter denne tråden. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Beklager å måtte skuffe deg, men det går ikke MIDI er bare informasjon, ikke lyd Omtrent alle telefoner har en MIDI-avspiller med et visst antall innebygde stemmer Derfor kan MIDI-ringetonene bli mindre, siden de ikke må lagre lyd Har du en telefon med 16 stemmer høres en MIDI-ringetone litt fattig ut Har du derimot en telefon med 60 stemmer høres det ut som et orkester Med mp3 varierer bare kvaliteten på avspilleren, lyden er den samme Det du sier generelt om filformatet MIDI er rett, men at du sier at det ikke går ann å konvertere en mp3 fil til en midi fil er feil. Selvfølgelig går det ann å konvertere en mp3 fil til en midi fil, men lyden blir ofte bli helt rar og avviker veldig fra den ordentlige mp3 filen. Program som kan brukes er WIDI Recognition System. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Kødder du med meg nå? Mp3 er da ikke delt inn i stemmer? Ringetoner er jo ofte helt avvikende fra originalsangene Spesielt Amerika-ringetonen jeg hadde på den gamle mobilen min.. Funker mye bedre med mp3 Hvor mye avvik er det snakk om her? Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Kan ofte bli bare masse rare lyder, for en mp3 fil består av så mange forskjellige stemmer, som programmet skal oppfatte og finne den tonen i MIDI skalaen som ligner mest. Varierer stort fra fil til fil, og hva type sang det er snakk om. Er det bare en stemme som spiller i mp3 filen, kan det bli en brukbar lyd på MIDI filen, er det et helt orkester blir det bare vas i MIDI filen. Skal du ha nye polyfoniske ringetoner til mobilen din, er det beste å finne ferdiglagte ringetoner, eller bestille. Endret 27. mars 2005 av ^kissa^ Lenke til kommentar
Erren Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Kan ofte bli bare masse rare lyder, for en mp3 fil består av så mange forskjellige stemmer, som programmet skal oppfatte og finne den tonen i MIDI skalaen som ligner mest. Varierer stort fra fil til fil, og hva type sang det er snakk om. Er det bare en stemme som spiller i mp3 filen, kan det bli en brukbar lyd på MIDI filen, er det et helt orkester blir det bare vas i MIDI filen. Skal du ha nye polyfoniske ringetoner til mobilen din, er det beste å finne ferdiglagte ringetoner, eller bestille. Hvilket program kan du bruke til dette da? Om man laster ned fullversjonen av Imtoo Converter kan man legge til filtyper Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Beklager å måtte skuffe deg, men det går ikke ---- ----- Program som kan brukes er WIDI Recognition System. .. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Beklager å måtte skuffe deg, men det går ikke ---- ----- Program som kan brukes er WIDI Recognition System. .. Hups, sorry.. Hvor kan man få lasta ned det da? Koster det noe? Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Trial kan finnes her: http://www.download.com/3120-20_4-0.html?q...tem.&tg=dl-2001 Nei, programmet er ikke gratis. Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Se min post lengre nede. Endret 11. april 2005 av Ehrgeiz Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg bruker iTunes til dette, det fungerer flott. itunes konverterer ikke fra mp3 til midi, tror ikke du vet helt hva du driver med Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg bruker iTunes til dette, det fungerer flott. Tviler på at du kan konvertere MP3 til MIDI med iTunes. Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Jeg bruker iTunes til dette, det fungerer flott. itunes konverterer ikke fra mp3 til midi, tror ikke du vet helt hva du driver med Gah. Tolket det originale innlegget feil. Tenkte selvfølgelig på MIDI -> MP3. Endret 11. april 2005 av Ehrgeiz Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har prøvd prøveutgaven av WIDI Recognition System som bare tillater 4 sekunder lyd, men syns nå ikke den var så bra som man skal ha det til. Allikevel er det en bragd å få det til. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Husker ikke hvilket program jeg brukte, men lyden ble helt rar etter å ha konvertert. Hvis man klarer det er man god Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå