Tobby Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei! Trenger et par råd her...Har gått til innkjøp av et ekstra batteri som jeg skal ha i bak i bilen siden anlegget trekker litt for mykje strøm...å jeg bare lurte på hvordan jeg skal koble dette? Har null peiling! Noe jeg må passe på?Noe ekstra jeg trenger en batteriet? Går begge batteriene på samme dynamo? Takk for alle hjelp!!!!!! Lenke til kommentar
icer Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Slik jeg tror: Begge batteriene går på samme dynamo ja, men tror den omtrent ikke vil lade. Koble batteriene i paralell slik at du får mer strøm, men samme spenning Hiv på en kondensator 1farrad = 1000W, med den får anlegget ditt strøm når den sliter, bare ikke ta på polene når den har ladet seg opp Hør med noen som har styrt litt med anlegg, omtrent alle som har bil med anlegg har vel styrt litt med det Lykke til! Endret 27. mars 2005 av icer Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 et ekstra batteri er egentlig ikke nødvendig, det er ikke så veldig bra for dynnamoen, du kan bytte regulatorer på dynamoen men det bør helst en som har peil gjøre, jeg har et lite bateri på 65AH og kjører en 1,5F kondis det holder i mer en nok, HUSK! la forsterkerene tømme kondisen, kortsluttnig blir det samme som og sveise ( du kan bli sevise blind av og se på ) og du risikerer og smelte polene. det lønner seg og ha en brytter slak at du får skrudd av strømmen hvis du skal skru på anlegget eller ta ut bateriet foran.jeg har 50kvadrat som går inn i en 100A (250V) automatsikring som jeg bruker som hoved bryter. bak veldig praktisk så slipper du og være redd for kortsluttnig mens du kopler. Lenke til kommentar
icer Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hehe, har hørt mye banning og dunking (folk som har smelt hode i bagasjeromlokket) da dem har fått sjokk av støtet Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Kjøre med to femten tommere eg å en rockford 851s. Det eneste eg har gjort med bilen e å bytte batteriet til en exeide på over 1000 ma, kosta meg ca 1500 kr. Når sant skal sies så "dunke" no ikke eg så mye, begynne jo å trekke litt på åran. Men eg må stille bra mye opp for at lysan begynne å blinke på bilen min. Kjøre med dette: exeide batteri 50mm2 strømkabel rockford 851. ca 850 watt rms 2 stk MTX Thunder 5500 15 tommere Bilen er en mitsubishi, å mesteparten av japanske biler har "ganske" gode dynamoer. Tør eg spørre ka slags monster forsterker du har å kossen gigantisk sub ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå