Dan Hansen Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Ser at en del tråder er blitt stengt/slettet pga "konkurrerende" virksomhet. Leser samtidig på Hardware.no's informasjonsside; "...Hardware.no har i utgangspunktet et ikke-kommersielt formål. Vi ønsker kort og godt å hjelpe leserne til å finne ut hva slags datautstyr man skal kjøpe, til hvilken pris man bør kjøpe det - og ikke minst hvor man skal kjøpe det. Dvs. ikke bare "Kjøp kjapt, trygt og billig" - men også "riktig". Hvis Hardware.no ikke er kommersielt, hva er da galt med å reklamere/informere om andre sider som heller ikke er kommersielle, men utøver samme virksomhet? Vil ikke dette egentlig komme leserne av forumet til gode ettersom kildegrunnlaget utvides? Kanskje det hadde vært en idè med en slags "linkutveksling" hvor Hardware.no satte opp en oversikt over tilsvarende tjenester i bytte mot at disse sidene igjen kanskje linket til Hardware.no? Hvis motivet for å drive denne siden kun er for å være "snille" burde vel Kardemommeloven følges også her. Sålenge de andre sidene ikke inneholder ulovligheter eller lignende vil de jo bare være med på å utvide mengden av informasjon som er til brukernes eget beste. Skulle motivet for å drive disse sidene derimot være at "eierne" på et eller annet tidspunkt ønsker å drive dem på fulltid for kompensasjon (les:lønn) er situasjonen selvfølgelig en annen. Da er det lite forretningsmessig å tillate andre å "annonsere" gratis i sitt media. Derimot ville det vel også være moralsk betenkelig å arbeide bevisst mot å skape seg en arbeidsplass basert på andres frivillige innsats. La det være sagt, jeg er veldig fornøyd både med måten sidene drives på og kvaliteten på innholdet. Men det jeg kanskje etterlyser er en bedre konsekvens av handlingene her inne. Det virker i enkelte tilfeller som om at enkelte moderatorer opererer uavhengig og etter eget skjønn, samtidig som de kan utøve makt i situasjoner der de kanskje egentlig ikke burde blande seg. Har også over tid lagt merke til at enkelte blander rollene og opptrer som "privatpersoner" for så senere å være moderator og stenge tråden. Blir litt dobbeltmoral liksom. Håper ikke dette ødelegger dagen for noen, men en gang iblant simpelthen må jeg lufte meg litt :smile: Ha en fortsatt fin dag alle sammen Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Du har min fulle støtte. Mvh Jan Fredrik Lund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå