Gå til innhold

Nytt TV-kort til rundt 1000kr, hva anbefaler dere?

Deuce

Anbefalte innlegg

Har funnet ut i den senere tid at å investere i ett TV-kort er så absolutt ikke for tidlig, og ikke minst ingen dum investering. TV-kort vil gi mulighet for ett større bruker område. Tenkte med dette at det var lurt å investere i ett nytt TV-kort som jeg kan bruke til det jeg måtte ønske.

Vet at det er mange kloke og ikke minst flinke forummedlemmer med større erfaring på TV-kort enn jeg har.

Jeg ser etter ett TV-kort som gir god kvalitet for pengene, dvs. ett produkt som jeg vil kunne glede meg over, samtidig nyte godt av.

Hvilket TV-kort anbefaler dere for ca. 1000kr?

Vil jeg evnt. være tjent med å legge mer penger i ett bedre ett?

Trenger jeg da noe mer kabler? Tenkte selv på om jeg trengte lydkabel.

Jeg har selv funnet ett godt alternativ her:

Pinnacle PCTV Pro PCI, TV- og radiomottaker

Takker for all hjelp! mvh. Deuce ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha valgt dette TV-kortet. Jeg har bare gode erfafringer med Hauppauge. Det finnes dessuten svært mye tredjepartsprogramvare som støtter Hauppauges PVR-serie, inkludert Windows MCE, i tilfelle du skulle være misfornøyd med den medfølgende programvaren.

Lenke til kommentar

jeg har også vært på jakt etter et passende tvkort,

Har enda ikke kjøpt, men jeg mener at skal du kjøpe så må det ha hardware decoding på selve kortet, ellers så bruker det mye av cpu.

Jeg låner også Pinnacle PCTV Pro og det kan jeg ikke akkurat si at jeg anbefaler til noen,

Lenke til kommentar
Jeg ville ha valgt dette TV-kortet. Jeg har bare gode erfafringer med Hauppauge. Det finnes dessuten svært mye tredjepartsprogramvare som støtter Hauppauges PVR-serie, inkludert Windows MCE, i tilfelle du skulle være misfornøyd med den medfølgende programvaren.

Enig! Hauppauge har veldig god støtte i tredjepartsprogramvare.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv Winfast TV 2000 XP Expert edition som er anbefalt i en test på dinside.no

Fungerer greit men ved opptak kan ikke maskinen brukes til noe annet, skal en være sikker på at opptaket ikke blir hakkete bør alle andre programmer lukkes.

Er selv på utkikk etter noe bedre, sett endel på Hauppauge WinTV-PVR-350.

Men det kortet har endel bugs, les testen på dinside.no, virker som en må fikse litt i registeret for å få det til og fungere skikkelig. Står noe i testen om at det bør være koblet til et tv for og virke skikkelig, noe jeg ikke ønsker å gjøre....

Så ser litt før jeg bytter mitt ut med noe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...