Gå til innhold

Stakkars kvinner som ikke har fritid...

Anbefalte innlegg

Kvinner bør ha mulighet til å være hjemmeværende, eller arbeide mindre. Når man har mer enn to barn, så er det umulig for en god mor å jobbe fulltid. De aller fleste mødre jeg vet om med så mange barn, er hjemme, eventuelt jobber de en dag eller tre i uken.

Noe her er rett, noe er fullstendig ut på viddene.

Spesielt denne setningen:

Når man har mer enn to barn, så er det umulig for en god mor å jobbe fulltid.

Hva i all verden er dette for en stempling? Om mannen er ute i fult arbeid så er han da en dårlig far? En mor kan fint være i full jobb med to småbarn og allikevel være en god mor. Akkurat som en far er. Men det er i mitt syn best om foreldre ordner det slik at de er mer med ungene. Men om det er moren eller faren som tar seg av ungene, mens den andre fokuserer på å sørge for "tak over hodet" er totalt uvesentlig.

Skammelig å gå rundt å si at en mor som er i full jobb ikke kan være en god mor :mad::no::thumbdown:

Du bør moderisere den uttalelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, noen misforstod visst innlegget mitt litt mer enn kan rettferdiggjøres. og det liker jeg fint lite...

hva jeg sa, kort og godt, er at menn er BEDRE til ting som krever styrke, hastighet og/eller kraftig tenking. jeg sier ikke at kvinner ikke kan gjøre det. jeg sier at menn er bedre. forstått? menn er bedre enn kvinner på noen områder, kvinner er bedre enn menn på andre. når det allerede er sånn på et genetisk plan så kan vi jo like så godt bare utnytte det til vår fordel? eller var tanken på å effektivt utnytte våre medfødte evner litt for framtidsrettet for noen? så lenge vi er forskjellig, vil alltid noen være bedre enn andre på et gitt felt. ikke klag over at det er sånn, utnytt det til din og andres fordel.

Lenke til kommentar

Det er bare viktig at du husker å væe spesifikk, spesielt når det kommer til den typiske "menn vs. kvinner" diskusjoner. For faktum er at de sterkeste/kjappeste kvinnene er også sterkere enn de fleste menn. Derfor slipper man at mange (som jeg gjør nå :innocent: ) påpeker åpenbar feil i ditt innlegg, selv om jeg skjønner hva du mener. Defor jeg altid, spesielt i en slik diskusjon, sier at statistisk sett er menn sterkere enn kvinner. Da unngår jeg å hisse på meg kvinner (og menn) som påstår at jeg mener at alle menn er sterkere enn kvinner og at man da automatisk er mer kvalifisert til en jobb som krever styrke bare fordi man er mann. I tillegg kan jeg dokumentere påstanden jeg kom med.

Det er tydeligvis et føsomt tema for mange her, så derfor er det viktig å veie ordene sine forsiktig, slik at man unngår misforståelser.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
hva jeg sa, kort og godt, er at menn er BEDRE til ting som krever styrke, hastighet og/eller kraftig tenking. jeg sier ikke at kvinner ikke kan gjøre det. jeg sier at menn er bedre. forstått?

Nå kan en spørre seg hvor mange jobber som faktisk krever slik mandig styrke. Gruvedrift som du brukte som eksempel tidligere er ikke kjemperelevant for oss i Norge (dog vi har noen russere som graver litt på Svalbard). Hvorfor tror du f.eks. helse- og pleiesektoren, hvor det er en rekke tunge løft, er kraftig dominert av "smidige" kvinner? Burde menn bli sykepleiere og kvinner drive med kontorarbeid ettersom menn er sterkere og dermed mer genetisk egnet for slik jobbing? Og påstanden at menn er bedre til "kraftig tenkning", har du ordentlig belegg for den? Gjerne forskningsresultater som konkluderer med at menn er flinkere (generelt sett) til "kraftig tenkning". Du kan jo også bruke litt kraftig tenkning på å finne ut hvorfor kvinner så vidt jeg vet er kommet i flertall på universitetene, også på fag som krever "kraftig tenkning" (legestudier f.eks.)

Som allerede påpekt er individuelle forskjeller større en de kjønnsmessige.

Lenke til kommentar

Så på nyhetene igår at det var et problem at det var så få menn i barnehagestillinger - 8% ble nevnt.

En mannlig barnehagearbeider uttalte at han savnet tiltak for å få fler menn inn i barnehagen. Blant annet mente han at om det er mindre enn 20% menn så burde man ikke få drive barnehagen uten å søke dispensasjon.

I tillegg uttalte han at han altid tok inn alle mannlige søkere til en stilling, til intervju, såfremt han hadde tid.

Trist at man ønsker å diskriminere for å fylt en prosentandel og trist at vedkommende faktisk går ut på nyhetene og sier at han selv diskriminerer kvinner. :no:

Lenke til kommentar
Så på nyhetene igår at det var et problem at det var så få menn i barnehagestillinger - 8% ble nevnt.

En mannlig barnehagearbeider uttalte at han savnet tiltak for å få fler menn inn i barnehagen. Blant annet mente han at om det er mindre enn 20% menn så burde man ikke få drive barnehagen uten å søke dispensasjon.

I tillegg uttalte han at han altid tok inn alle mannlige søkere til en stilling, til intervju, såfremt han hadde tid.

Trist at man ønsker å diskriminere for å fylt en prosentandel og trist at vedkommende faktisk går ut på nyhetene og sier at han selv diskriminerer kvinner. :no:

Men det er da ikke SÅ ulikt det som skjer med kjønnskvoteringen i forhold til at kvinner skal inn i lederstillinger og lignende?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke forskjell. Kvotering er en uting om det så rammer menn eller kvinner. Å bruke kvotering som middel i kampen for likestilling er rimelig selvmotsigende. Likestilling handler om like muligheter, kvotering handler om å velge på bakgrunn av kjønn. Det henger rett og slett ikke på greip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...