Gå til innhold

Får ikke koblet Xbox til nettverk (hvilken DNS?)

Robanjo

Anbefalte innlegg

Hallo

En kamerat av meg har et lite hjemmenettverk. Det består av Topcom modem -> Jensen (Wireless High Speed Router, trådløs) og en D-link 810+. Xbox-en er koblet til D-linken (trådløs også denne). D-linken skal da "snakke" med Jensen routeren for å få tilgang til internett.

Edit: Fikk til IP og gateway. Men nå er problemet at jeg ikke finner ut hvilket DNS

nummer jeg skal bruke. Fikk dette av Telenor, men det funka heller ikke:

Primary 130.67.60.68 - Alternate 130.67.15.198

Jeg sier bare "HJELP!"

-Robert

Endret av Robanjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessverre, det funket ikke. Jeg skjønne ingentingen. Må jo stemme noen av de DNS-ene jeg har prøvd. Kan det være noen annet feil da?

-Robert

Jeg gjorde slik: Først koblet jeg d-linken direkte til pc med kabel. Antar at du har kommet så langt at du har fått kontakt på denne måten. Gikk inn på weboppsettet for d-linken og satte fast ip-adresse og gateway. Gateway lik den gatewayen jeg har på trådløsruteren.

Hos meg: Ip-adresse på d-link 192.168.187.30, gateway 192.168.187.1

På pc: 192.168.187.100, 192.168.187.1

Deretter gikk jeg inn på wireless på d-link og satte samme ssid, wep-kryptering osv som trådløsruteren er satt opp med. Koblet ned og flyttet d-linken til 2. etasje. Når jeg nå er koblet opp på xbox live, så har xboxen fått ip-adressen 192.168.187.191.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...