nikog Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei! jeg la inn noe igår om en dell pc, men ble overbevist om at det var noe dritt fikk tips om å heller gå for en pc fra komplett, og etter å ha hørt på tips fra mange andre, så satt jeg sammen denne. ser den god nok ut?? den må være veldig god til krevende spill som far cry, doom3 og hl2. den er sånn: -Cooler Master Cavalier 3 Kabinett -NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black -Samsung SpinPoint P80S 160GB S-ATA -LG 17" LCD L1715SS TCO-99 Silver -MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX -Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Silver -PowerColor Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCI E -CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM -TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack -Fortron/Source Strømforsyning ATX rev2 -AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, -Gainward Hollywood@Home 7.1 -MS XP Home SP2 Norsk -Creative SBS240 Bulk (White Box) til sammen: 13860. kr Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Et veldig bra oppsett. Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 er noen som har problemer med twinmos ram + msi hovedkort. Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 joda.. det er bare å "peise" på kanskje du burde bytte ut rammen, bare for sikkerthets skyld. har ikke sett noen tester eller noe på den skjermen da... men den er sikkert grei.(?) den har i hvertfall lav ms Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Oppsettet ser bra ut. Eneste jeg reagerer litt på er valg av skjerm. Ser ut som du har nedprioritert den,det er ikke så lurt etter min mening.Jeg ville gått ned til X800XL skjermkort,3200+ cpu og lagt pengene du sparer på det i en bedre skjerm.Velg da en skjerm med DVI inngang. Bytt ramen til disse OCZ brikkene heller. Edit: Ser at du har valgt høyttalere til bare 65 kr. Det kan jeg si med en gang at du kommer til å angre på! Å spille med de høyttalerne der vil bli en skikkelig nedtur.Lydkortet du har valgt blir da også totalt bortkastet med de høyttalerne der. Du bør velge et høyttalersystem med sub. For eksempel disse. For meg ser det ut til at du bare har prioritert ytelse på maskinen,men glemt lyden og bildet. Endret 28. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg har msi og hadde twinmos gikk helt klikk det! Lenke til kommentar
nikog Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Virker lurt å bytte ram type ja takk for tipset, jeg vil jo at pcèn skal fungere men jeg tenkte på å bytte tl crt skjerm for å få bedre oppløsning....er dette lurt Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 men jeg tenkte på å bytte tl crt skjerm for å få bedre oppløsning....er dette lurt Jeg hadde en god Samsung crt skjerm før jeg byttet til Nec 1770 NX lcd og kan bare si det så enkelt at jeg aldri i vil bytte tilbake til crt. Lenke til kommentar
slez Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det oppsette der er mye bedre enn dell oppsettet hvertfall Lenke til kommentar
nikog Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 da får jeg vel gå for LCD skjerm jeg ogå da så dette oppsettet skal klare å kjøre krevende spill på max detalj og sånn? jeg skal bruke den nesten bare til spill, skjønner dere og er opptatt av å kunne spille spillene fra deres beste side... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 da får jeg vel gå for LCD skjerm jeg ogå da så dette oppsettet skal klare å kjøre krevende spill på max detalj og sånn? jeg skal bruke den nesten bare til spill, skjønner dere og er opptatt av å kunne spille spillene fra deres beste side... Siden du skal spille mye,så kan jeg anbefale Nec 1770 NX. Jeg har den skjermen selv,den er helt konge å spille på. Ellers ser oppsettet ditt bra ut.Bortsett fra høyttalere og lydkortet som jeg nevnte tidligere. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hva skal du med eksternt lydkort,det er jo bla det nforce for bra kritikk for. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 En ting jeg lurer på er det at gamere stort sett alltid setter opp 17" LCD skjermer til spilling. Har også sett at disse yter best med tanke på spill etc, men likevell er ikke prisforskjellen så stor for å gå opp til en 19" LCD. Finnes nå mange bra 19" LCD skjemer som egner seg bra til spill, uten at den koster skjorta. Det må jo være mye bedre å se på en 19" i forhold til en 17" ? ? ? Alt kommer jo an på hvor du skal bestille fra, men har hørt veldig mye bra om f.eks BenQ sine 19" skjermer. F.eks denne: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=37486 Har personlig MSI Hovedkort og Twinmos minne, og det fungerer utmerket. Dog skal det sies at det er noen som har problemer med kompatiblitet. Et annet alternativ der ville vært å gått for f.eks Corsair Value som ikke koster så voldsomt mye mer enn Twinmos. Synes så absolute du ikke burde gå ned på skjermkortvalget som en annen her nevnte, med tanke på at du KUN spiller, og at det virker som om du er litt kresen i spill. Ellers vil jeg bare si at det er flott at du velger å gå bort fra den dell PC'en :!: -z00l- Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Et Utrolig bra oppsett Gå for den du Lenke til kommentar
nikog Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Ville bare si takk for alle tipsene, og at dere guidet meg vekk fra dell pc en mange som har peiling på pc her skjønner jeg!! jeg får bytte skjerm til den dere anbefalte også. den så skikkelig bra ut nå er det bare for meg å glede meg da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå