Gå til innhold

Lei av PC snart!


Anbefalte innlegg

Nå begynner eg etterhvert å bli fryktelig frustrert! Har oppgradert maskinen,men likevel så oppstår det problemer. Drivere må oppdateres like ofte som folk skifter sokker. Er det ikkje noke galt med hardware`n,så er det software`en. "Har du den nyeste directx?" "Har du den nyeste oppdateringa til XP?" "Har du de nyeste patchene til spillet?" Eg er så møkka lei av å laste ned på drivere,drivere som er overflødige. Når ein så har installert driverne,så LÅSER maskinen seg!! Hvorfor,kjære snille Bill Gates,hvorfor?!?! Hvorfor må dere gjøre det så vanskeligt? Hvorfor kan dere ikkje lage software slik at det berre er å putte i den runde tynne plata og sette i gang og spille. Hvorfor må man gjennom et reint hel¤%&" hver gang man skal installere eit spill? Vær så snill,få meg ut av denne gjørma! La meg få oppleve noen år med smertefrie dager,med smertefrie spill,med glede og ikkje frustrasjon. Vær så snill!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor heller ikke spørre maskinvareprodusentene hvorfor de ikke kan lage maskinvare som fungerer under ethvert operativsystem? Det må jo være mye lettere å lage et skjermkort som passer til 10-15 forskjellige operativsystem enn et operativsystem som skal passe til 100-150 forskjellige skjermkort.

 

Ellers kan jeg personlig ikke helt se hva Bill Gates skulle ha med driverne til et eller annet spill å gjøre. At maskinen "låser seg" kan jo like gjerne (og mest sannsynlig også) ha med alt det ekstra "stæsjet" ditt å gjøre.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-01 07:43, Dan Hansen skrev:

Hvorfor heller ikke spørre maskinvareprodusentene hvorfor de ikke kan lage maskinvare som fungerer under ethvert operativsystem? Det må jo være mye lettere å lage et skjermkort som passer til 10-15 forskjellige operativsystem enn et operativsystem som skal passe til 100-150 forskjellige skjermkort.


Men Microsoft kunne kanskje bli litt flinkere til å planlegge operativsytemene sine, og tenke litt mer langsiktig enn de gjør idag. Det kunne jo f.eks godt gå an å lage mer gjennomtenkte spesifikasjoner og API'er som ikke må forandres for hver eneste windows-versjon som kommer ut. Da hadde det godt an å lage drivere som fungerer på flere windows-versjoner etter hverandre (wow!). Blir for simpelt å bare skylde på hardware-produsentene, for det er nemlig sluttbrukerne som får lide til slutt. En kompis av meg kjøpte et skikkelig proff-lydkort for en tid tilbake. Produsenten støtter ikke kortet lenger, så der sitter han med bare drivere til Win98. Bare å glemme 2000 og XP med mindre han vil kjøpe nytt kort da. Selvfølgelig kan du si at produsenten burde fikse dette, men hva om de går konk. Eller hva om de ikke har ressurser eller bare gir f***. Som sagt, sluttbrukern må lide for de stadige endringene i Windows som gjør at man nesten alltid må få nye drivere til nye OS, i tillegg til kompatibilitets-problemer med andre programmer.

 

Husker ikke om det var Bill sjøl eller om det var Balmer eller no men ihvertfall så innrømte en av MS-toppene på et seminar for en tid tilbake at de generelt hadde gjort ting alt for kronglete for utviklerne, og at de skulle prøve å endre på det i framtiden.

Lenke til kommentar

Quote:


Husker ikke om det var Bill sjøl eller om det var Balmer eller no men ihvertfall så innrømte en av MS-toppene på et seminar for en tid tilbake at de generelt hadde gjort ting alt for kronglete for utviklerne, og at de skulle prøve å endre på det i framtiden.


 

Det harde faktum er at Microsoft ikke *tjener* på å holde APIene stabile - det som folk opplever her er rett og slett bevisst taktikk for å låse brukerne inn i en oppgraderingssyklus som er laget for at MS skal hale inn mer penger på et produkt som ellers ikke ville la seg selge. Derfor finnes Servicepacks, OSR-releaser, SE-versjoner etc etc.

 

Så at APIene og driverne til Windows skal bli bedre kan vi se langt etter.

Lenke til kommentar

Quote:


Dan Hansen skrev (2002-07-01 07:43):

Hvorfor heller ikke spørre maskinvareprodusentene hvorfor de ikke kan lage maskinvare som fungerer under ethvert operativsystem? Det må jo være mye lettere å lage et skjermkort som passer til 10-15 forskjellige operativsystem enn et operativsystem som skal passe til 100-150 forskjellige skjermkort.


Ellers kan jeg personlig ikke helt se hva Bill Gates skulle ha med driverne til et eller annet spill å gjøre. At maskinen "låser seg" kan jo like gjerne (og mest sannsynlig også) ha med alt det ekstra "stæsjet" ditt å gjøre.


 

Vi har en MS fan her!!! Fram med hagla >;D

Lenke til kommentar

Hehe,MS fan eller ikkje,det er fryktelig frustrerende å henge med i driverjungelen!! Laster ein ned feil versjon så er det formatering,laster ein ned ein gammel versjon er det bluescreen. Laster ein ned ein ny versjon,så må ein også laste ned de nyeste driverne til lydkort osv for at de skal klare å lystre de nye driverne til andre hardwarekomponenter. Dette må vel kunne gjøres noke med? Eg vurderer faktisk veldig veldig sterkt å skifte til ein konsoll!! Da begynner det å gå langt! Men eg er LEI av dette tullet som ein må gjnnom måned etter måned!!

Lenke til kommentar

ahhaahah... så provoserende å lese.

 

Assa, det er maskinvareprodusentene ( eller chipsetprodusentene) som utvikler driverene til operativsystemene.

 

Må ærlig innrømme jeg aldri har hatt problemer med å installere drivere i det siste.

 

Men joa, blame MS som alle andre som ikke helt veit hva de driver med folkens! STÅ PÅ!

 

en annen ting.. du MÅÅÅÅ ABSOLUTT IKKE HA DE SISTE DETONATOR ALPHA BETA CRACKED LEAKED DRIVERS.

 

over og ut

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-01 09:58, KjellM skrev:

Hehe,MS fan eller ikkje,det er fryktelig frustrerende å henge med i driverjungelen!! Laster ein ned feil versjon så er det formatering,laster ein ned ein gammel versjon er det bluescreen. Laster ein ned ein ny versjon,så må ein også laste ned de nyeste driverne til lydkort osv for at de skal klare å lystre de nye driverne til andre hardwarekomponenter. Dette må vel kunne gjøres noke med? Eg vurderer faktisk veldig veldig sterkt å skifte til ein konsoll!! Da begynner det å gå langt! Men eg er LEI av dette tullet som ein må gjnnom måned etter måned!!


 

sorry ass, men det er brukeren det er noe feil med =)

jeg har nemmelig ALDRI problemer med drivere..

M.A.O : DU SUGER, skaff deg en kosoll, det er det eneste du duger til

Lenke til kommentar

Quote:


sorry ass, men det er brukeren det er noe feil med =)

jeg har nemmelig ALDRI problemer med drivere..

M.A.O : DU SUGER, skaff deg en kosoll, det er det eneste du duger til


 

unnskyld??

 

kommer fra gutten som formaterer ofterer enn folk puster :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-01 10:37, khmoe skrev:

Problemet ditt er sikker at du kjører amd og via = Dritt. Bruk pengene på Intel så har du mye mindre bry. null prob med min maskin!


 

Er det mulig å bli mer usaklig??? Si meg, har du i det hele tatt peiling på hva forskjellen er mellom de ulike systemene/teknologiene? Er så dritlei av folk som bare slenger ut sånne ting som det der... Absolutt samtlige jeg har snakket med har i grunn ikke peiling, de holder bare fast på at "Intel er best lell!" Kom med saklige argument, basert på fakta, ikke bullshit!

Lenke til kommentar

Trur enkelte av problema i dag til produsentene er at det er om å vere først ute på markedet,for å selge mest muligt. Dette fører til halvferdige produkter,som igjen går utover kjøperen som må laste ned oppdateringer,patcher osv..,dette viser seg igjen gang på gang i spillverdenen. Derfor har eg sansen for uttrykk som "det er ferdig når det er ferdigt" og "Det kommer når det kommer". Å sette tidsfrister på seg selv er dumt,og ender som oftest opp med halvferdige spill.

 

Håper produsentene skjerper seg i fremtiden!

 

PS: Det er godt muligt eg er ein håpløs bruker,men ingen kan nekte for at det begynner å ta av når det gjelder driver oppdateringer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...