BalleKnalle Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei :!: Har pr. dags dato disse minnebrikkene: -DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 184-P (333MHz) x 2 ( er ikke sikker på merke ) -Kingston 1024MB DDR PC 2700 CL2.5 184-P (333MHz) x 1 Totalt 2Gb med ram på mitt Asus K8N-E Deluxe socket 754 hovedkort Lurer derfor på om det vil lønne seg å bytte ut til f.eks. 2x512Mb PC3200 ram? Vil jeg merke noen forskjell? I tilfelle, noen anbefalinger....??? Lenke til kommentar
SegaBurner Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har vel en viss mistanke om at hvis u kjøper CL2 PC3200 1Gb brikke for du en økt ytelse ... Men da blir det jo opp til deg å bestemme om du har penger nok, og hvilken brikke (med tanke på system u har osv.). Gjør det du selv tror blir best . Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Det blir jo i tilfelle å selge de brikkene jeg har da, hvis det blir markant økning i ytelse vel å merke... Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) ting som krever kjapp ram kommer til å gå bedre, ting som krever mye ram men ikke er like avhengige av latency vil gå omtrent det samme. jeg vil si det er penger ut av vinduet å bytte, kommer så mye bra å bruke penga på fremover at å kjøpe 2gb med "kremram" nå for å få noen prosent kjappere maskin er bortkasta. du skriver ikkeno om overklokking så jeg regner med det ikke er aktuelt. OM du likevel er gærn og liker overklokking anbefaler jeg brikkene som sitter i maskina mi nå, OCZ 2-3-2-5 pc3200, veldig gode og klokker mye lengre en hovedkortet, så koster de bare 990kr pr 512 og Endret 27. mars 2005 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Ok...Hovedkortet mitt støtter PC2100, PC2700, PC3200 står det.. Kan jeg da kjøpre PC 4000 eller høyere? Eller vil ikke det gå? Det kommer fram på minne velgeren på komplett vertfall.... Lurer da på å kjøpe et par 512Mb brikker (PC3200 eller høyere hvis det går da) og i tillegg beholde den PC2700 1 gig brikken jeg har...Vil det funke? Altså PC 2700 i komb med f.eks 2 stk PC3200 brikker (eller høyere) F.eks disse (som dere kanskje skjønner så har jeg ikke såååå sykt peiling på ram) :!: Endret 27. mars 2005 av BalleKnalle Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) ved blanding av ram. så vil den kjøre på den brikken som har dårligst hastighet Endret 27. mars 2005 av wichtom Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Dersom du vil ha hjelp til å øke hastigheten på PCen din tror jeg det er en bedre tilnærming å skrive hva slags system du har i dag (i detalj CPU,Hardiskoppsett,skjermkort) og hva du primært bruker PCen til. Og for all del skriv hvor mye penger du vil bruke For å si det slik: Det meste bør være bra satt opp for at minne bytte skal la seg forsvare. Trolig har du mye å gå på ved å tweake systemet (fjerne spy-ware, riktig Virus program, riktig Latency på minne osb.) ... Og det er gratis. Lenke til kommentar
SegaBurner Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Det er fullt mulig og bruke PC4000 og høyere på et kort som bare godtar PC3200. Biosen klokker frekvensen automatisk ned til PC3200. Som du da sikkert skjønner er det da like lurt å kjøpe samme serie, bare en annen modell som kjører lik frekvens. Men likevel vil du få en LIIIIIIIIIIIITEN økning ved en brikke med høyer frekvens . Hadde jeg vært deg ville jeg heller investert i noe annet, oppgrader bare ram'n din hvis du selv føler at det virkelig er nødvendig. Hvis du da velger og oppgradere vil jeg anbefale OCZ EL DDR Gold VX serien. Lenke til kommentar
SegaBurner Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Edit:Sry, leste en annen post hehe Endret 27. mars 2005 av SegaBurner Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Dersom du vil ha hjelp til å øke hastigheten på PCen din tror jeg det er en bedre tilnærming å skrive hva slags system du har i dag (i detalj CPU,Hardiskoppsett,skjermkort) og hva du primært bruker PCen til. Hvis du klikker på "nicket" mitt så står alt listet opp der... Så i utgangspunktet er det ikke noe å hente med å ev oppgradere fra PC2700..? Og i tilfelle så blir det veldig lite merkbart? Neste som står på lista mi er et nytt skjermkort, men det blir ikke før til sommeren tenker jeg... Var bare ute etter å "lufte" ideene mine om ev. minne oppgradering.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå