Gå til innhold

Begrensninger på bygging av pc.

Kealle

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har et chieftec maxi tower. I denne har jeg et ABIT NF7 (Socket A) hk, AMD 2800 Barton, 512mb, 5x disker, 1x dvdrom og 1x dvdrw. Jeg har satt inn et silicone kontroller kort for å utvide antall IDE slotter. PSUen fulgte med og er på 360 W (Max load).

Systemet kjører på Windows XP Pro Engelsk med service pack 1.

Det jeg nå funderer på er å gå til anskaffelse av enda et kontroller kort, sette inn adaptere i 5" slottene for å gjøre dem om til 3,5" og sette inn flere disker. Alt mellom 2-5 disker til.

Jeg er litt bekymret for om den medfølgende PSUen klarer alt dette, og vurderer derfor også å bore hull til en ny PSU. Og spørsmålene mine er som følger:

1. Kan man sette inn en ny PSU som bare skal gi strøm til diskene? Denne skal jo ikke kobles til noe annet da min allerede eksisterende PSU tar seg av dette.

2. Jeg har hørt nyss om at man ikke har uendelig med IRQs. Jeg er usikker på hva IRQs er, men lurer på om jeg faktisk kan bygge ut mer, eller om jeg pent må bygge meg ennå en pc for å få mer lagring.

Dersom det er noe jeg har glemt i forbindelse med dette spørsmålet håper jeg dere opplyser om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...