Mellet Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Holder på å legge ut et login script for meg(admin). Men virker som om brukernavn å passord ikke vil bli lagret i SESSION. Er det noen andre måter man kan lagre brukernavn å passord? Funket å logge inn i går.. Men idag funker det ikke lengere.. Har ikke endret noe på scriptet.. Når man klikker logg inn blir bukernavn å pass lagret i session. //Legger til brukernavn å passord i session session_start(); $_SESSION['innlogget'] = 1; $_SESSION['brukernavn'] = $_POST['brukernavn']; $_SESSION['passord'] = $row['passord']; Her skal man sjekke om du er logget inn eller ikke.. session_start(); if($_SESSION['brukernavn'] && $_SESSION['passord']) {echo ("Du er logget inn.. bla bla..");} else {echo ("$rød Error! $end<br> Du må være logget inn.");} ?> Men uansett om jeg skriver riktig brukernavn å passord, vil ikke brukernavn å passord bli lagt til session.. Prøvde å endre {echo ("$rød Error! $end<br> Du må være logget inn.");} til {echo ("$rød Error! $end<br> Du må være logget inn."); echo ($_SESSION['brukernavn']);} men den ville ikke skrive ut brukernavnet.. Altså variblen var tom Endret 27. mars 2005 av Mellet Lenke til kommentar
phanti Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hvordan ser skjemaet ditt ut? Har feltet for brukernavn virkelig navnet "brukernavn" osv.. ? Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) logginn.php <h1>Logg Inn</h1> <form action="?side=logginnaction" method="post"> <span class="style4">Brukernavn<br></span> <input type="text" name="brukernavn" maxlenght="30"><br> <span class="style4">Passord<br></span> <input type="password" name="passord" maxlenght="30"><br> <input type="submit" value="Logg inn"> </form> logginnaction.php <?php if($_POST['brukernavn'] && $_POST['passord']) { include ("connect.php"); function sjekker_pw($oppgitt, $lagret) {$salt = substr($lagret, 0, CRYPT_SALT_LENGTH); $oppgitt_kryptert = crypt($oppgitt, $salt); return($lagret == $oppgitt_kryptert);} $brukernavn = @mysql_query("SELECT passord FROM brukere WHERE brukernavn='{$_POST['brukernavn']}'"); if(@mysql_num_rows($brukernavn) == 0) { print("$rød Error! $end<br>Feil brukernavn."); } else { $row = @mysql_fetch_array($brukernavn); if(!(sjekker_pw($_POST['passord'], $row['passord']))) { print("$rød Error! $end<br>Feil Passord."); } else { session_start(); $_SESSION['innlogget'] = 1; $_SESSION['brukernavn'] = $_POST['brukernavn']; $_SESSION['passord'] = $row['passord']; echo ("<h1>Velkommen</h1> <a href=?side=innlogget>Admin Panel</a>"); } } } else { print("$røc Error! $end<br>Du må fylle ut både brukernavn og passord!"); } ?> innlogget.php <?php session_start(); if($_SESSION['brukernavn'] && $_SESSION['passord']) {include("connect.php"); $henter_bruker = @mysql_query("SELECT id FROM brukere WHERE brukernavn='{$_SESSION['brukernavn']}' AND passord='{$_SESSION['passord']}'"); if(@mysql_num_rows($henter_bruker) == 0) {echo ("$rød Error! $end<br>Feil brukernavn og/eller passord!");} else { echo("<h1>Administrasjon</h1><br> Velkommen Mellet.<br><br> $rød Meny: $end<br> <a href=?side=adminnyhet>Nyheter.</a><br> <a href=?side=admingbok>Gjestebok.</a><br> <a href=?side=adminmeg>Meg.</a> <a href=?side=adminlinker>Linker.</a>"); mysql_close($connection);} } else {echo ("$rød Error! $end<br> Du må være logget inn.");} ?> Der er PHP kodene til logg inn scriptet Si ifra om dere finner noe feil der Feilmeldingen jeg får er: Error! Du må være logget inn. Endret 27. mars 2005 av Mellet Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg ser en (to) feil i login-skjemaet ditt, men om de er avgjørende for hvorvidt problemet ditt oppstår, vet jeg ikke.. Du har skrevet: "maxlenght". Det heter: "maxlength". Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg ser en (to) feil i login-skjemaet ditt, men om de er avgjørende for hvorvidt problemet ditt oppstår, vet jeg ikke.. Du har skrevet: "maxlenght". Det heter: "maxlength". japp.. Men tror ikke det er det som gjør at brukernavn å passord ikke vil blir lagret i seesion Lenke til kommentar
phanti Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Såvidt jeg forstår, så får du beskjed om at det er riktig passord når logginnaction.php sjekker det som er sendt. Er ikke lett å se på koden og finne feilen, så jeg vil anbefale deg å ta en echo i ny og ne for å se hvor langt den kommer, og ev. hvor det ikke skjer det som skal skje. Tror jeg hadde puttet en echo "bajs"; på linje 5 i innlogget.php feks. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Såvidt jeg forstår, så får du beskjed om at det er riktig passord når logginnaction.php sjekker det som er sendt. Er ikke lett å se på koden og finne feilen, så jeg vil anbefale deg å ta en echo i ny og ne for å se hvor langt den kommer, og ev. hvor det ikke skjer det som skal skje. Tror jeg hadde puttet en echo "bajs"; på linje 5 i innlogget.php feks. Brukernavn å passord er riktig når det er $_POST['brukernavn'] Men ikke når det er $_SESSION['brukernavn'] Liksom brukernavnet å passordet blir ikke lagt til i session... Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Er disse filen inkludert i en slags index fil av noe slag?? i såfall må vell session_start(); ligge absolutt først? Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Er disse filen inkludert i en slags index fil av noe slag??i såfall må vell session_start(); ligge absolutt først? Ja, har en index side som jeg bruker et include script for å vise andre sider i.. Så jeg må altså skrive session_start(); i index fila ?.. Skal teste dette Takk for hjelpa.. *viss d funker* Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Hmm.. Testert d men da skjedde dette: Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /mnt/home3/z/zo/zoot89/public_html/index.php:25) in /mnt/home3/z/zo/zoot89/public_html/index.php on line 117 Lenke til kommentar
erlingwe Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hei, vet ikke om jeg kan være så mye til hjelp, men sikker på at du har lagt session_start greia _helt_ øverst i index fila? Linjeskift og lignende føkker fort opp. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Husket du å fjerne begge session_start() ? I både logginnaction.php og innlogget.php ? Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Funker nå... aner ikke egentlig hva jeg gjorde Men jaja, nå funker d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå