Gå til innhold

Scoren i 3Dmark er helt på jordet pga. CPU!

Anbefalte innlegg

Heisann, har fundert litt en god stund på hvorfor CPU scoren min i 3DMark03 er "way off". Jeg har tidligere fått godt over 1000 poeng (CPU scoren), men nå oppfører den seg helt sykt :( . Det virker ikke som at noen andre programmer tar skade, bare 3DMark03. Jeg tenker derfor på å slette 3DMark, og installere det på nytt. Men da må jeg slette en del registry-files og slikt også, for å få en ren installasjon... Hvordan gjør jeg dette? Evt. er det noen andre som har hatt samme problem? Jeg har klokket ned, opp, bort, og i mente med alle komponentene i maskina, så jeg vet at det ikke er noe slikt...

Takker for alle svar :thumbup:

edit: Jeg har fjernet de fire pipelinene, og klokket ned til 540/540, for å utelukke gf. kortet. (Jeg tror CPU'en påviker 3DMark poengene også, siden mitt så godt overklokkede x800pro kort får så dårlig score...)

edit2: viser til innlegg nr.6 og 7

post-108-1111934148_thumb.jpg

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor bry seg om CPU scoren i 3dmark ? så lenge en totale scoren er den samme bør man ikke klage..

Hvis du leser "edit", mistenker jeg at CPU'en ikke jobber så godt i 3Dmark i det heletatt. Dessuten har jeg i snart to år brukt CPU scoren som en referanseverdi for klokking og generell ytelse på prosessoren og minnet, så det betyr en del for meg at den er i orden...

Lenke til kommentar

Har nå formatert, og har fremdeles det samme problemet! Med helt "default" instillinger i BIOS, og skjermkort klokket til 500/500 @ 12 pipeline's får jeg 8500 3DMarks og latterlige 175 CPUMarks, det er ganske tydelig av prosessoren går ut over 3Dytelsen til maskinen :cry:

edit: Jeg har nå kjørt 3DMark01 på maskinen også, og får skrekkelige 18000 poeng (Har tidligere ligget oppmot 30000 poeng), noe er galt!! Så fantastisk frustrerende også... Får helt normale poengsummer i "ikke-3D" benchmark programmer som SuperPi, CPUMark, SiSoft sandra +++ :cry::cry::cry: Desperat etter en løsning!

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...