Becks69 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei Har tenkt å kjøpe meg ny mp3spiller... har visse kriterier: - Størrelse, bør vere ganske liten, og Designet har jo å bety. - Batteritid - skal vere god! - Skjerm, helst med farge - Minne størrelse er ikke så viktig, men bør jo vere 4-5gb og oppover - Pris har ikke så mye å bety, men gidder ikke splashe masse cash på en ny modell som synker i pris om 1 uke. - Selvfølgelig god/lett å bruke - God lyd Hva hadde dere kjøpt? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Ipod mini eller Creative zen micro. Ipoden slår vel Creative på design. Rikelig med plass (for meg er det nok av plass^^). Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei Har tenkt å kjøpe meg ny mp3spiller... har visse kriterier: - Størrelse, bør vere ganske liten, og Designet har jo å bety. - Batteritid - skal vere god! - Skjerm, helst med farge - Minne størrelse er ikke så viktig, men bør jo vere 4-5gb og oppover - Pris har ikke så mye å bety, men gidder ikke splashe masse cash på en ny modell som synker i pris om 1 uke. - Selvfølgelig god/lett å bruke - God lyd Hva hadde dere kjøpt? Ja, det eneste som kan egne seg må nok bli det som han ovenfor mente! Hadde jeg vært deg så hadde det vært en ide og vente litt da! For det kommer nok flere med eg bra design snart, som passe dine behov! Zen Micro og Mini eier jo ikke batterikvalitet! Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Zen Micro og Mini eier jo ikke batterikvalitet! Går ut ifra at du mener iPod mini, og der tar du litt feil. Enkelte har opplevd batteritider på 26 timer på den nye utgaven. Endret 27. mars 2005 av nerdVANNA Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Zen Micro og Mini eier jo ikke batterikvalitet! Går ut ifra at du mener iPod mini, og der tar du litt feil. Enkelte har opplevd batteritider på 26 timer. Jaha? Det var jo overlegent mye! Såvidt jeg vet så er ipod mini's batteritid oppgitt til å være mindre enn zen micro sin! Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Zen Micro og Mini eier jo ikke batterikvalitet! Går ut ifra at du mener iPod mini, og der tar du litt feil. Enkelte har opplevd batteritider på 26 timer. med rævva kvalitet på sangene ja det står på eska til min zen micro at det er opptil 12 timers batteritid ipod har jo kommet med mer lagringsplass og 18?timer batteri vile gått for ipod nå jeg Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Det var jo overlegent mye!Såvidt jeg vet så er ipod mini's batteritid oppgitt til å være mindre enn zen micro sin! Gammel iPod mini: 8 timer Zen Micro: 12 timer Ny iPod mini: 18 timer Hvis jeg ikke husker helt feil er det sånn det står for øyeblikket. Jeg må, dessverre, anbefale en iPod mini med 6 GB lagringsplass. Endret 27. mars 2005 av nerdVANNA Lenke til kommentar
ibanez Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Ville gått for ipod. Genial spiller det Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) hadde omtrent samme problemstilling for en måned siden, endte opp med Ipod mini 6GB. design og funksjonalitet var viktig for meg. noe som taler til creativens fordel er at man får med strømadapter inkludert i prisen, det får man ikke lenger fra apple... når det gjelder skjerm har jo verken Zen Micro eller ipod mini fargeskjerm, men hva skal man egentlig med det bortsett fra å tappe batteriet litt fortere... ipod mini`ens skjerm er oversiktlig og har god kontrast, Zen micro har jeg ikke like mye erfaring med, så den kan jeg ikke utale meg så mye om... noe som taler mot ipod mini er at kjøper du fra applestore må du forholde deg til fraktselskapet TNT, min erfaring med dem er ikke god, roter bort kolli, dårlige rutiner ved levering.... men alt i alt ville jeg nok gått for Ipod mini en gang til, men kanskje ikke handlet fra applestore. Hifiklubbben hadde en god pris tidligere, men de selger den ikke lenger fra nettbutikken Endret 27. mars 2005 av sir_enzo Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Takk for en del gode svar. Det var nok de to jeg hadde sett mest på også. Lurte på en ting da, om en kjøper ipod mini, kan en da bruke alle de gadgetsene til ipod? Regner med de er til den vanlige utgaven. Tenker da spesielt på itrip... Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 når det gjelder skjerm har jo verken Zen Micro eller ipod mini fargeskjerm, men hva skal man egentlig med det bortsett fra å tappe batteriet litt fortere... ipod mini`ens skjerm er oversiktlig og har god kontrast, Zen micro har jeg ikke like mye erfaring med, så den kan jeg ikke utale meg så mye om... Ja, hva skal man egentlig med fargeskjerm? Hehe, ser bare at de nye kommer med fargeskjermer. Har aldri hatt en sånn type mp3spiller før, kun slike tynne små irivers (som forøvrig jeg er godt fornøydd med). men jeg tenker meg at det vel noen spill og slikt en kan bruke?? Evt så kan en jo ha et fotoalbum der (men jeg kommer aldri til å bruke det uansett) Batteritid på 18timer er ikke så verst da? De bruker 2 vanlige AA batterier eller?? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Lurte på en ting da, om en kjøper ipod mini, kan en da bruke alle de gadgetsene til ipod? Regner med de er til den vanlige utgaven. Tenker da spesielt på itrip... Ja alt tyder på at du kan bruke det. ---http://www.ipodlounge.com/--- Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Batteritid på 18timer er ikke så verst da? De bruker 2 vanlige AA batterier eller?? det er ikke AA batterier nei, batteriet er integrert i spilleren og kan kun byttes på et apple verksted, og koster en del hundrelapper... håper levetiden er god, de tidlige ipodene hadde batterier som begynnte å bli merkbart dårligere etter et år. Ipod mini er etter måling på øyemål "nøyaktig" like tykk som et AA batteri. så det hadde blitt dårlig plass. Endret 28. mars 2005 av sir_enzo Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Lå det ikke en guide her på forumet der det stod hvordan, man åpnet ipoden og skiftet batteri. Så ikke så altfor avansert ut, man trengte egentlig bare et kredittkort til å vippe opp bakdekselet med. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Oki, seff ikke aa batterier... Uansett kommer jeg ikke til å drive å bytte det, men jeg liker ikke tanken på f.eks lengre fly og bussturer der jeg ikke har tilgang til usb-porter... da vil jeg ikke ha mulighet til lading? Uten å kjøpe en slik ekstra batt-pakke da... Hvor mye kosta slik vanlig strømkabel til ipod mini? Jævlig at den ikke følger med... Lenke til kommentar
slez Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Ser ut som ipod mini er spillern for deg. Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 iPod Photo har lengre batteribrukstid enn standard iPod, like lang brukstid som iRiver HP-140. Ipod mini leveres kun med USB-kabel, Photo/standard iPod leveres med USB-lader i tillegg. Farveskjermen på Photo er skarpere/større kontrast enn vanlig monochrome-display. Prisen på 60 Gb Photo er nå nede i ca. 4300.-, ikke sikker på hva 40 Gb koster (i Norge). For å bytte batteri på en brukt iPod, koster ett enkelt nytt batteri ca. 50 USD fra nettbutikk i USA, med frakt. Skifte KAN gjøres av en som har litt fingerferdighet , men det er ikke helt enkelt! Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hva med iriver H10? Pent design 5gb, liten, 12t batteritid, lader følger med i tillegg til at batteriet er utskiftbart. Den dukker opp som UMS i windows også, gjør ipod'n det? Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Archos Gmini xs200 -Liten -20 GB -Nokså pen -Lett navigering -God lydkvalitet Har denne spilleren selv, kombinert med Sony MDR-EX71:) Synes den er et godt alternativ til Imini og Zmicro, da den har mye mer lagringsplass. Vanlig strømadapter følger med og den funker som ekstern harddisk (driverløs). Noe som hverken ipod eller Zen gjør (tror jeg). Prisen er heller ikke så verst, 2500kr. Mvh. Zetor;) Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 iPod må aktiviseres i iTunes som ekstern disc når den er tilkoblet første gang (kan også gjøres senere), deretter vil den dukke opp som ekstern USB-disk på hvilken som helst PC ved tilkobling (dersom operativsystemet støtter USB). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå