Gå til innhold

Responstid på LCD skjermer

Serox

Anbefalte innlegg

Hei,dette er sikkert ett veldig dumt spørsmål for dere som vet en del om pc'r,men her kommer det: hva skal man se etter på responstid når man skal kjøpe pc skal den være lavest mulig eller høyest mulig,Logisk burde jo høyest siden den da vil komme lengst på ett sekund,men jeg har hørt så mye forskjellig :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker den jeg har sett på er på 8 ms så da holder det nok, er det noen andre ting som er veldig viktig for meg å vite?

Vis du først å fremst skal spille mest på skjermen så kjøper du ein skjerm med lav ms(responstid). Men skal du derimot drive med bilder på Pcen er kontrast, kor godt skjermen viser farger(fargegjengivelse) o.s.v meir viktig å sjå på.

Rett på meg vis eg tar feil. :)

Lenke til kommentar

Jo lavere jo bedre. Men man må se på ting som ISO-sertifisering o.l. også. Problemet er at forskjellige produsenter måler responstid på forskjellige måter. Og da sier det seg selv at det blir krøll på ting.

Jeg anbefaler for den saks skyld en NEC 1770NX . Har den selv, og den er FANTASTISK til spilling!

Herr Brun

Lenke til kommentar

Responstiden forteller deg bare hvor rask skjermen er på sitt raskeste mellom svart og hvitt. Dette gir ofte en grei pekepinn på ytelsen generelt, men bør ikke brukes som noe absolutt mål på en skjerms egenskaper. Det er mange andre faktorer som spiller inn på den faktiske ytelsen.

Les heller tester og se hva folk mener om en skjerm. Har du muligheten til å teste den selv så er det det beste.

Lenke til kommentar
Jeg har en Eizo Flexscan L665!

På produktsiden står det at responstiden er på 40, men jeg kan spille css og half life 2 uten noen som helst problemer!? :dontgetit:

finns det et program der jeg kan måle hva den er mens jeg spiller?

Nei, du kan ikke måle responstid med software.

Lenke til kommentar
jeg sier det igjen. 17 " lcd er jo ikke no morsomt selv om det er bra til spilling. Så små skjermer er jo ikke noe gøy.

Bedre med 20 " +++

Det er da ikke alle som har råd til å bruke 7000 kr. på skjerm.

"17" lcd er ikke noe morsomt, selvom det er bra til spilling"

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest gjennom min tid på hardware.no

---------------------------------------------

Har du 7000 kr. og ønsker stor skjerm med 1600x1200 oppløsning. Kjøp en Dell 20" fra dell.no

Har du 3000 kr. +/- og ønsker en stor skjerm med 1600x1200 oppløsning, så kan du slutte å drømme..

Anbefaler Benq FP937s (19") eller NEC 1770NX hvis du har 3000-4000.. Disse har max. 1280x1024 oppløsning.. På 19" er bare selve pixlene større. Før så sleit 19"rne med kornete bilde, men dette har blitt mye bedre med tiden..

Lenke til kommentar
noe av det dummeste du har lest. Selvfølgelig ikke, det er kanskje bra å spille på. Men er like bra å spille på en 20 ". De har større oppløsning og har større skjermoverflate. Mye bedre. De som ikke har råd til 20 " har jeg en ting å si til.

BEGYNN Å SPAR :!:

Oi, så stolte vi var av skjermen vår da.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...