Jonhoo Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Skjermkortet mitt har plutselig sluttet å fungere Det er et Hightech Excalibur 9800 PRO IceQ, og ikke noe jeg bare vil kaste og kjøpe noe nytt. Finnes det et sted hvor jeg kan sende inn skjermkortet og få det reparert for en billig penge? Har ikke nok penger for øyeblikket til å kjøpe et nytt skjermkort, så må bruke et gammelt Sapphire Radeon 9600 AIW som jeg har liggende Please svar Jon Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Et ødelagt skjermkort er nok bare å kaste. Er nok mulig å reparere det, men er redd det koster mer enn det smaker. Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har du ikke garanti på kortet da? Lenge siden du kjøpte det? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Kjøpte det for over et år siden Lenke til kommentar
Revox Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du kan fremdeles reklamere på det. Du har 3 års reklamasjon på det. Og når et kort "plutselig" dør uten noen logisk grunn er det en reklamasjons sak! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du kan fremdeles reklamere på det. Du har 3 års reklamasjon på det. Og når et kort "plutselig" dør uten noen logisk grunn er det en reklamasjons sak! Nei! Ingenting som heter tre års reklamasjon. Enten to eller fem. Ellers så stemmer resten. Ta kontakt med butikken der du kjøpte det. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Sender jeg bare en mail til netshop og sier at skjermkortet er blitt ødelagt og at jeg vil få det fikset da eller? 1-2-3 guide? Endret 27. mars 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Sender jeg bare en mail til netshop og sier at skjermkortet er blitt ødelagt og at jeg vil få det fikset da eller? 1-2-3 guide? 1 : Send mail til returavdelingen på webshoppen din, si at skjermkortet streiket helt plutselig og spørr hvordan du skal gå fram for å returnere det for garantirep, eller for å få nytt skjermkort på garantien. 2 : Når dette er gjort, så sender du kortet inn til webshoppen, pakk det godt inn (IKKE glem antistatisk pose, da all garanti har en tendens til å ryke tvert hvis det ankommer uten) Du må sikkert legge ved en eller annen form for info når du skal returnere kortet, men dette kan du også spørre returavdelingen om. Husk å få med avsender av kortet, du får kanskje en returkode som du skal bruke. 3 : Sett ned rævva og vent på at kortet enten skal komme tilbake reparert eller på erstatningskort.... Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Da var mailen sendt Endret 27. mars 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 er det ikke vanlig med 3 års garanti på skjermkort vet det ikke trenger å være mer enn 1 år men inbiller meg at de fleste produsenter har 3 år Lenke til kommentar
BlinkyBill Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Nei! Ingenting som heter tre års reklamasjon. Enten to eller fem. Det var veldig bastant uttalt... og det er feil. Sitter akkurat nå og ser på esken til mitt ASUS-skjermkort...og det står "3 year warranty" på den, så "enten 2 eller 5" stemmer nok ikke Lenke til kommentar
Nemezis Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Nei! Ingenting som heter tre års reklamasjon. Enten to eller fem. Det var veldig bastant uttalt... og det er feil. Sitter akkurat nå og ser på esken til mitt ASUS-skjermkort...og det står "3 year warranty" på den, så "enten 2 eller 5" stemmer nok ikke 2 eller 5 års garanti er lovfestet, mens det du ser på pakka er hva produsenten gir deg av garanti.. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 er det ikke forskjell på garanti og reklamasjon? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Nei! Ingenting som heter tre års reklamasjon. Enten to eller fem. Det var veldig bastant uttalt... og det er feil. Sitter akkurat nå og ser på esken til mitt ASUS-skjermkort...og det står "3 year warranty" på den, så "enten 2 eller 5" stemmer nok ikke Og warranty er garanti, ikke reklamasjon. Så enten to eller fem stemmer nok det. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Nei! Ingenting som heter tre års reklamasjon. Enten to eller fem. Det var veldig bastant uttalt... og det er feil. Sitter akkurat nå og ser på esken til mitt ASUS-skjermkort...og det står "3 year warranty" på den, så "enten 2 eller 5" stemmer nok ikke 2 eller 5 års garanti er lovfestet, Nei, det er feil. Det er lovfestet enten to eller fem års reklamasjon. Garanti gis frivillig av produsent eller selger. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Det er lovfestet enten to eller fem års reklamasjon. Garanti gis frivillig av produsent eller selger. Viktig å skille Garanti og reklamasjon. Men enkelt forklart er Reklamasjon 2 år eller 5 år vist varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år...feks. en vaskemaskin.. Loven finner du på www.lovdata.no Garanti er som nevnt over noe produsent/selger gir og er ikke lovpålagt. Endret 27. mars 2005 av taz Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Det er lovfestet enten to eller fem års reklamasjon. Garanti gis frivillig av produsent eller selger. Ikke de som jobber på returavdelinger skjønner forskjellen. Lurer på om de blir plassert der helt uten noe opplæring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå