tore- Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 God dag, har et problem her med overføring av signaler til tven. Tven er en ny Sony 32". Jeg bruker en trådløs video og lyd-overfører fra pcen til tven, koster rundt 500 spenn på elkjøp (husker ikke navnet, står heller ikke på). Overføreren bruker en S-Video -> RCA overgang til boksen, mottakeren som står ved tven bruker RCA som går via en Scart-kobling rett i tven. Problemet er som kjent, svart hvit fremfor det ønskede, farger. Har prøvd alle PAL instillingene som finnes i ATI kontrollpanel. Har sett i andre tråder hvor det står at jeg trenger en S-Video -> RCA omkobler, og så RCA kabel videre. Greit nok, det gjør jeg allerede uten at det fungerer. Tips? Vet dette er tatt opp tusen ganger før men fant ikke noen løsning eller hjelp når det gjelder bruk av trådløs signaloverfører. Lenke til kommentar
Arkadia Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har du prøvd å forandre instillingene på TV'en, prøv og sett scart inngangen som s-vhs. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Har du prøvd å forandre instillingene på TV'en, prøv og sett scart inngangen som s-vhs. Det er prøvd ja, fant ingen relevante instillinger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Tips? Vet dette er tatt opp tusen ganger før men fant ikke noen løsning eller hjelp når det gjelder bruk av trådløs signaloverfører. Det er akkurat det samme problemet, og løsningen som om du skulle ha brukt ledning. Signalet er, og forblir, splittet uansett om du sender det trådløst eller gjennom kabel. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du trenger en S-video -> kompositt overgang FØR senderen. Da vil det funke. Den trådløse saken sender bare kompositt. Lenke til kommentar
erlber Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du trenger denne, fra biltema. Koster 32 kr. Jeg har akkurat samme oppsettet som du snakker om, med trådløs sender fra PCn til tv. Fungerer utmerket Lenke til kommentar
tore- Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Du trenger en S-video -> kompositt overgang FØR senderen. Da vil det funke. Den trådløse saken sender bare kompositt. Det er det jeg har, fulgte med senderen jeg kjøpte. Men jeg får prøve å anskaffe meg en slik og se hvordan det fungerer. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
w0lfr4m Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har det samme problemet. har bilde(svart/hvit). Jeg hadde med farger endra en instilling og nå får jeg ikke endra den tilbake så nuh forblir det svart/hvit... Kan noen hjelpe oss? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå