willbend Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har laget en table slik: id username password email ip blemedlem level Hvordan kan jeg da finne ut hvor mange som har registrert seg ved hjelp av en query ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 $medlemmer = mysql_query("SELECT ID FROM medlemmer"); echo mysql_num_rows($medlemmer); eller $medlemmer = mysql_query("SELECT COUNT(ID) FROM medlemmer"); $antall = mysql_fetch_array($medlemmer); echo $antall[0]; Lenke til kommentar
willbend Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Tusen hjertelig takk Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 $medlemmer = mysql_query("SELECT COUNT(ID) FROM medlemmer"); $antall = mysql_fetch_array($medlemmer); echo $antall[0]; Hm... Har aldri sett den før *mulig det er noe jeg bør lære* $tilsammen = mysql_result(mysql_query("SELECT count(*) as count FROM medlemmer"),0,"count"); Lenke til kommentar
LoS Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 mysql_result er vesentlig tregere enn mysql_fetch_row/assoc/array, så jeg ville ha bruk den nederste til nomore men mysql_fetch_row istedenfor mysql_fetch_array. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 for å ikke snakke om rent praktisk. ofte printer man ut antall på toppen og bunnen av listen, og da er det greit å allerede ha en tabell å hente i fra, i stede for å måtte kjøre to/tre separate spørringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå