Gå til innhold

Linux, LAN og deling...

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i et LAN med 5 Windows maskiner (98 & XP). Bruker en Smoothwall-brannmur. Finnes det et program som på en ENKEL måte gir meg tilgang til WIndows-maskinene og omvendt? Jeg har prøvd meg på SAMBA, men manglende innsikt gjorde konfigurasjonsfilene nokså kaotiske. Jeg hadde rett og slett problemer med å forstå hva jeg dreiv med. Det endte med at alle hadde tilgang til alt på min maskin, mens jeg ikke engang var i stand til å se de andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke svar på spørsmålet, men noe som slo meg er at det alltid er Linux som skal være kompatibelt til windows. Skjønner ikke hvorfor ikke kan bruke nfs eller den slags i stedet jeg ass... Også blir folk sure når linux ikke støtter windows "standarden", selv om det finnes et titall av open-source alternativer... Jaja... bare noe jeg kom til å tenke på når jeg leste over topicen...

Lenke til kommentar

det var ikke poenget... Poenget var at mange sier "linux er teit" når støtten for windows ting er litt vrien og den slags, når det finnes bedre alternativer til linux, i stedet for å si "windows er teit" fordi windows ikke bruker en bedre løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...