Hoppesagåsa Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Jeg sitter i et LAN med 5 Windows maskiner (98 & XP). Bruker en Smoothwall-brannmur. Finnes det et program som på en ENKEL måte gir meg tilgang til WIndows-maskinene og omvendt? Jeg har prøvd meg på SAMBA, men manglende innsikt gjorde konfigurasjonsfilene nokså kaotiske. Jeg hadde rett og slett problemer med å forstå hva jeg dreiv med. Det endte med at alle hadde tilgang til alt på min maskin, mens jeg ikke engang var i stand til å se de andre. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 samba er stort sett en server. Bruk noe ala smbclient for å finne de andre.... http://www.samba.org(eller var det .com eller noe?)... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Eller rett og slett droppe hele skiten og kjøre FTP isteden. Stort sett mye greiere i hetrogene miljøer, men det er min mening da, siden det lekende lett å sette opp særlig klienter men også servere i de fleste OS. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Sant nok. er jo ikke stress om det er noen få maskiner. Men samba funker egentlig fint. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: Den 2002-07-01 02:33, nesquik skrev:Men samba funker egentlig fint. Jepp, Samba er knall det. PS. Jeg mente ikke at samba var skit, det var selvfølgelig ms-proprietære nettverksprotokoller jeg snakket om :smile: Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 xfsamba er en fin sak du kan bruke til å "browse" nettverket med. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Ikke svar på spørsmålet, men noe som slo meg er at det alltid er Linux som skal være kompatibelt til windows. Skjønner ikke hvorfor ikke kan bruke nfs eller den slags i stedet jeg ass... Også blir folk sure når linux ikke støtter windows "standarden", selv om det finnes et titall av open-source alternativer... Jaja... bare noe jeg kom til å tenke på når jeg leste over topicen... Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 Det er enkelere at jeg justerer min maskin enn at 10 andre gjør det. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 det var ikke poenget... Poenget var at mange sier "linux er teit" når støtten for windows ting er litt vrien og den slags, når det finnes bedre alternativer til linux, i stedet for å si "windows er teit" fordi windows ikke bruker en bedre løsning. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Når dere først er på emnet: noen som vet om en gratis (heh) nfs-server til Windows?? Hadde vært utrolig praktisk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå