paddronen Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei! Jeg klokket akkurat en gammel pc fra 100mhz, til 133mhz og nå vil den ikke starte... Maskinen suser og går, men den vil ikke starte Biosen engang.. Er det en måte å resette biosen, elelr noe liggnende, kanskje tilbake stille den på?? Jeg har tatt ut batteriet, og ventet i 10 min men ingenting skjer... Like død.. Er det å ta ut batteriet den eneste måten å resette biosen på?? På forhånd, takk Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Det spørs ossen hovedkort du har det. For på Asus sine HK så må man ta ut batteriet og flytte på en Jumper. Som sitter rett over batteriet,det er en 3 pins kontakT. nissen GTR... Lenke til kommentar
LWSR54 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 hadde samme problem...på meg hjalp det med å holde "insert" tasten inne når jeg startet maskinen og vips så komm bios opp igjen prøv 3- 4 ganger bare...gå det fortsatt ikke så tar ut den lille batterie ( rund 1 cm diameter ) som sitter på HK og vent noen minuter før du setter den in igjen så er biosn "reset" Lenke til kommentar
ventura87 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Ta og finn manualen, (hvis du ikke har den så last den ned på hjemmesiden til produsenten av HK`et), så finner du ut hvilken jumper du skal flytte på for å resette. Heter sikkert noe med "clear cmos" eller lignende.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå