Sibi Skrevet 27. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg har et nettverkskort på hovedkortet og et som jeg kjøpte etter at jeg merket at nettverskortet på hovedkortet var litt ustabilt. Plutselig sier den at "Network cable unplugged" så disabler jeg Local Area Connection og enabler så funker det igjen. Så kan det plutselig skje etter en time igjen så gjør jeg det samme og så funker det igjen. Nettverkskabelen sitter hardt så det kan ikke være noe problem med det. Min konklusjon er at det er ødelagt. Men så kommer jeg til det virkelige problemet. Det nye nettverkskortet jeg kjøpte vil ikke akseptere nettverket. Når jeg plugger nettverks ledningen inn i det nye kortet sier den bare at det er et "Limited network, and internett might not work" eller noe slikt. Jeg vet at nettverkskortet ikke er ødelagt for en venn av meg har testet det og han fikk det til å virke. Tar gjerne imot hjelp. MvH Sebastian Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 27. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2005 Går utifra at viss du har kobla nettverket til internett eller DHCP, så har du stilt inn kortet til "Motta IP-addresse automatisk"? Har du kun nettverk mellom et par maskiner uten I-net eller DHCP må du legge inn IP addressen selv. (192.168.0.xx) Lenke til kommentar
pcmannen Skrevet 27. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Nettverkskabelen sitter hardt så det kan ikke være noe problem med det. Det er akkuart det jeg tror den er.. Ødelagt. Hvis du bruker samme kabelen i det nye kortet, og det på hk, og ingenting funker ville jeg vurdert å bytte kabel. Endret 27. mars 2005 av pcmannen Lenke til kommentar
Sibi Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2005 Tror faktisk det er kabelen selv jeg. Så får vel vurdere å bytte den. Eneste irriterende er at den er 20 m lang og går mellom 2 etasjer. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
pcmannen Skrevet 27. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2005 Før du begynner å rive ledningen ut av veggen, osv, kjøp en tilsvarende kabel, og test om den funker. Hvis ikke er det jo litt unødvendig å ta ned den kabelen hvis det mot oddsa skulle vise seg å være noe annet... Bare så By Thw Way Lenke til kommentar
OleRonny Skrevet 29. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg antar at du har deaktivert det integrerte kortet? Tror d kanskje må gjøres i bios. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2005 Og løsningen på problemet med "Limited or no network connection" finner du her. Lenke til kommentar
pcmannen Skrevet 29. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2005 Blir det noe nettverk på Sibi eller?! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2005 Mulig han er opptatt med å rive ut ledninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå