Gå til innhold

Hvorfor heter alle helter Jack?

Prebo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker ikke hvor det sto, siden jeg leste det for en del år siden, men; navnet Jack er visst det navnet som offisielt er mest brukt på navn på (hoved)personer i filmer, osv..

Det kom vel kanskje ikke som noen bombe, akkurat. Men, tenkte jeg skulle dele det siden det faktisk også er offisielt! Beklager at jeg ikke kan henvise til noen side/magasin, eller, hvor enn det nå var det sto..

..tror ingen har nevnt det, med; Jack (Ryan) er vel hovedpersonen i flere av Tom Clancy's bøker; Jakten på Rød Oktober, Rødt Hav(?), osv.. (Tar vel ikke feil her?)

..og dere behøver ikke å diskutere, cause; You don't know Jack Shit!! :p

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Jack har vel en symbolsk betydning, har det ikke? Mener Raiden i MGS2:SoL også egentlig heter Jack. Tar jeg ikke mye feil får man også en forklaring på navnet Jack der. Noe med 2.verdenskrig tror jeg. Mulig jeg er helt på bærtur, men det er noe som demrer !

Lenke til kommentar
Jack er _ikke_ helten i The Lord of the Flies! (Forøvrig det eneste tilfellet jeg kommer på :dontgetit: )

...spoiler...

Nei, jeg skrev "hovedpesonen", som jeg ser nå var noe upresist. Men det er da Ralph og Jack (og Piggy) som er hovedpersonene, hvorav Jack kanskje er er det motsatte av helten. Poenget var uansett at det er mange hovedpersoner og/eller helter som heter Jack.

Lenke til kommentar

det er fordi det er så lett å spør jack om hjelp...:

JAAAACK!! HEEEELP! JAAAAAAAAAAAAAAAACK :yes:

Ta f.eks Gunnar:

GUUUUNAR !! HEEELP! GUUUUUUUUUUUUUUUUNAR :no:

Det blir ikke det samme...

(må bare beklage til alle som heter Gunnar.. Kunne brukt mitt navn også.. (Espen) tok Gunnar som eks :) )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jack i Sum of all Fears

Jack i Wolfenstein

Jack i Getting Away With Murder

Jack i A Few Good Men

Jack i Apollo 13

Jack i Octopus

Jack i The Four Feathers

Jack i Baywatch

osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...