Prebo Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Hvorfor heter alle helter Jack? Jeg legger merke til det hele tiden! I spesielt am. filmer og serier er Jack brukt ofte som navne på en person som fremstår som helten i filmen/serien! Jak i ''Jak & Daxter'' Jack i ''24'' Jack i ''Lost'' (antihelt?) Jack Sparrow i ''Pirates Of The Caribbean'' Jack i ''MGS3'' Jack i ''Titanic'' Kaptein ''Lucky'' Jack Aubrey i ''Master & Commander'' Samurai Jack Jack i ''Fight Club'' Jack i ''Far Cry'' Dette er bare en liten brøkkdel, og det er mange flere som jeg ikke kommer på i farten.... Noen som har en ide på hvorfor Jack er så mye brukt? Endret 27. mars 2005 av Prebo Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har ingen ide om hvorfor Jack brukes som heltenavn i enhver serie/film, men har selv lagt merke til det. Gidd å ikke vær litt mer kreative når det gjelder navnebruken i moderne serier. PS. Må ikke glemme Jack i Titanic Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Har ingen ide om hvorfor Jack brukes som heltenavn i enhver serie/film, men har selv lagt merke til det. Gidd å ikke vær litt mer kreative når det gjelder navnebruken i moderne serier. PS. Må ikke glemme Jack i Titanic Den er notert du Endret 27. mars 2005 av Prebo Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har aldri tenkt på det før, men når du sier det, så kan det stemme, men hvorfor, det vet jeg ikke Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 hørt om Sumurai Jack? Nei.... ? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 hørt om Sumurai Jack? Nei.... ? Jepp Det er massevis av helter som heter Jack. Jack er sikkert et vanlig navn, men Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 hørt om Sumurai Jack? Nei.... ? Jepp Det er massevis av helter som heter Jack. Jack er sikkert et vanlig navn, men Hvem er Sumurai Jack? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Kanskje Jack er et mer moderne og "tøft" navn enn andre engelske navn? For å sette det litt på spissen så er det for eksempel ingen hovedperson i norske filmer som heter Absalon. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 hørt om Sumurai Jack? Nei.... ? Jepp Det er massevis av helter som heter Jack. Jack er sikkert et vanlig navn, men Hvem er Sumurai Jack? http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowM...et/showid-3064/ Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 hørt om Sumurai Jack? Nei.... ? Jepp Det er massevis av helter som heter Jack. Jack er sikkert et vanlig navn, men Hvem er Sumurai Jack? http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowM...et/showid-3064/ Aaaa... Kanskje er Jack et moderne og "tøft" navn... Men det er lov å variere litt... Finnest mange navn å velge i Lenke til kommentar
wilai Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 hørt om Sumurai Jack? Nei.... ? Jepp Det er massevis av helter som heter Jack. Jack er sikkert et vanlig navn, men Hvem er Sumurai Jack? http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowM...et/showid-3064/ har skrive feil eg det skrives samurai jack ikkje sumurai (tenkte på japanske sumo bryter ) Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) "Navneboka" sier at Jack ofte er et kjælenavn for John. Forklarer hvertfall en del om Jack i MGS3, Prebo Endret 27. mars 2005 av Nevnarion Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) "Navneboka" sier at Jack ofte er et kjælenavn for John. Forklarer hvertfall en del om Jack i MGS3, Prebo Tsja... Vart ikke folkene inn på MGS3 tråden enige om denne forklaringen da? John Doe er et navn man bruker i USA for folk som er under beskyttelse fra politi eller lignende. Hvis noen blir innlagt på sykehus og ingen vet hva den personen heter, fordi han\hun ikke har ID på seg, så bruker man navnet John Doe på menn, og Jane Doe på damer. Og og Jack kaller seg John Doe er nok rett og slett fordi han ikke stoler på dem nok til å gi dem sitt egentlige navn. Men det tar vi i MGS3 tråden Endret 27. mars 2005 av Prebo Lenke til kommentar
wilai Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 søkte litt i imdb.com der fant eg mange som hete jacklinken Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 søkte litt i imdb.com der fant eg mange som hete jacklinken :!: Det var så mange at jeg bare legger ut linken... Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Wilai: Du søkte på Jack som tittel, mens du må søke på ''Character'' for å finne personer i filmer som heter Jack! Den listen jeg fant da var litt lenger enn den du fant Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Den listen jeg fant da var litt lenger enn den du fant Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jack Daniels Stor helt for veldig mange Lenke til kommentar
ColdSteel Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jack navnet er brukt fordi det er veldig nøytralt. Det hadde ikke vært noe kult hvis heltene hadde hett Per. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå