Gå til innhold

Snowboard vs. Slalom/"xxx"

Anbefalte innlegg

Brett er vel på tur ut, eller er vel rett å slett ut, noe av grunnen er jo fordi det blir for ensformig, det er jo ikke nye triks å oppdrive lenger på brett, å det gjør da konkuranser mer kjedelige, for du har lite håp om å få sett noe nytt, mens på twintip derimot er det stadig nye triks ute å går, å det gjør det da mer interessant, siden toppen enda ikke er nådd. twintip har også mye mer triks å velge i som også gjør det litt mer interessant. men jeg har mange kamerater som kjører brett, å har ikke noe imot brettfolk, men det finnes jo drittsekker, men de kan like godt kjøre twintip som brett, så jeg dømmer ikke folk etter hva de kjører

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står på snowboard og digger det. Det er en helt utrolig følelse og surfe nedover fjellsidene i f.eks nysnø. Naminam :love: Eneste som sucker er at det er så jævli stress å ta av og på bindingene hele tiden, forbanna squib :realmad: Men men, snowboard er kulest, ser kulest ut osv osv.... ;)

Lenke til kommentar

Hva som ser kulest ut er vel opp til hver enkelt, men hvis du tenker på triksing så drar skikjørere utrolig mye mer på enn snowboardere etter det jeg har sett både i bakke og på TV.

Og selve kjøringen ser jo ikke akkurat så veldig smart ut den heller. Mennesker er født med to uavhengige bein og går av natur fremover, ikke sidelengs. 2 - 0 til ski.

I tillegg er kulhetsgraden rimelig begrenset for alle snowboardkjørere som greier å rote seg ut i litt brattere bakker og ender opp med å skrense/kjøre med brettet horisontalt nedover hele bakken.

Lenke til kommentar

Dømmer heller ikke folk etter hva de kjører. Mange snowbladere kjører som om de skulle vært blinde, mange snowboardere sitter i bakken osv. men det betyr ikke at alle gjør det.

Føler også at det er lite nytt som skjer på brett. Med begge bena festet på samme planke er det minimalt med variasjon man kan gjøre. På ski kan man krysse skiene, ta daffy ++ triksene som man er avhengig av to ben for å ta. I tillegg kan man ta alle snowboardtriksene.

Lenke til kommentar
go snowboard! det ser både tøffest ut, og er mye lettere og bedre å kjøre, selv liker jeg ikke slalom folka, er bare i veien når man f.eks skal hoppe. kjører selv et surface

og snowboard folka er ikkje i veien for de med ski på beina?? selv foretrekker eg å suse nedover i utfor stil =)

Lenke til kommentar
Dersom du har gått på langrenn hele ditt liv, vil automatisk slalom bli lettere. jeg og søster begynte samtidig. Jeg hadde gått masse langrenn, aktivt til og med, før. Hun hater langrenn.

Hvem faller mest, hvem er best?

Jepp, går selv en_god_del på ski. Liker slalom i bakkene, men det beste er å kjøre telemark med langrennski ned fra fjellene! :yes:

Lenke til kommentar
Jepp, går selv en_god_del på ski. Liker slalom i bakkene, men det beste er å kjøre telemark med langrennski ned fra fjellene! :yes:

hva med skikkelige telemarkski?

Fodi det er mye tyngre å gå opp, spesielt når det ikke er bratt nok til at det lønner seg med feller. Har ikke telemarkski heller så :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Plast du spenner under skia for at de ikke skal gli bakover eller forover, alt ettersom.

det er vel ikke akuratt plast, men et bånd(det er kanskje et plastbånd?) med bust under på ene siden som forhindrer at du sklir bakover, de sklir ikke så bra forover heller. på den andre siden er det lim som gjør at fellene sitter godt på skiene.

Lenke til kommentar

bruker selv feller med nylontråd, har også noen andre da. det jeg stusset på var det at du skrev: " Plast du spenner under skia for at de ikke skal gli bakover eller forover". det virker som du bare taper på litt plast som ikke sklir :p

personlig vil jeg ikke anbefale halvfeller, da de har en lei tendens til å glippe litt i brattere bakker, der vanlige sitter som støpt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...