Gå til innhold

Snowboard vs. Slalom/"xxx"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står på ski jeg også ja.

Sånne fancy twintipski.

Bruker da Salomon S-Lab tt-skia med CR Johnson sin grimme grafikk oppå (Lilla med camo-mønster), og nei, de får du ikke tak i.

Til pudder blir det Salomon PR S-Lab, like grimme.

Movement eller 4FRNT til neste år, Salomon er så sære og vil ha meg til å være med i konkurranser...

Snoboard er dødelig, derfor driver jeg ikke på med det.

Edit: Skjønner ikke hva alle har imot snowblades, sånn bortsett fra at det ser teit ut.

Har selv vært ute på det et par ganger bare for å vise de som nettopp har fått seg nye fancy twintipski og tror de er konger at de burde gått på noe skikurs først.

Er ganske morsomt egentlig... Damer på over 40 år med snowblades derimot...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Begynte på slalåm i 9-10-års-alderen tror jeg, da med godt brukt utstyr som var langt fra tipp-topp. Jeg syntes det etter hver ble litt kjedelig å bare kjøre opp og ned hele dagen, men å hoppe var jeg for liten til, og carwing-ski fikk jeg ikke, så jeg måtte finne andre utfordringer.

Jeg ville da (var vel 12 år tror jeg) prøve å lære meg skikkelig telemark (jeg hadde prøvd et par svinger når jeg var på fjelltur, men fikk det ikke skikkelig til). Jeg fikk tak i et par fjellski (Åsnes Sondre TM2) og noen Scarpa lærstøvler med to klyper for en slikk og ingenting og satte utfor i alpinbakkene med pappa som instruktør (han kjører telemark og var en av grunnene til at jeg ville prøve det som en ny utfordring). Etter hvert begynte jeg å få taket på det, og vi kjøpte et par K2 Telemark Piste-Off ski og fikk låne et par gamle Scarpa T1-støvler (like store som dagens T2) og fikk virkelig fart i sakene.

Nå i høst fikk jeg et par Atomic Beta-CarveX 9.18 carwing-ski (egentlig slalåmski, men funker ypperlig som telemarkski i bakken) til 500 spenn og et par Scarpa T2 til halv pris, så nå begynner det å gå alvorlig fort nedover bakkene. Det er så utrolig deilig å legge seg skikkelig ned i en ordentlig storsving mens både kne og neve svever et par centimeter oger snøen, eller hoppe lett og ledig nedover bratte kuleløyper/løssnøheng og se at både slalåmkjørere og snowboardkjørere må slite med skrense-/sidelengs-teknikken sin.

Telemarken har også fått meg til å oppdage hvilke utrolige fjell vi har i Norge. Jeg er ofte ute på min evige søken etter et skikkelig fjell med flotte bakker og masse deilig løssnø der jeg kan smekke et par feller under skiene, nyte solen på vei oppover og la pudderet stå til alle kanter mens jeg suser nedover igjen.

Lenke til kommentar

jeg kjørte vel telemark i 3 år elns, men det ble veeeeeeeeeeeldig kjedelig med tida, siden telemark er for det meste å kjøre, ikke å hoppe å tulle, derfor ble det da twintip. noen sier att de kjører brett fordi brett er tøfft, twintip har forøvrig mer triks å velge i, å ja vi har like store klær vi også så du ikke ser hvor tjukk du egentlig er på undersida, så det så.

EvoZ: neste års public enemy har så vidt begynnt å komme ut i butikkene, de er etter min mening veldig tøffe, å mange skryter av den skia så jeg vil anbefale den til deg :thumbup:

Lenke til kommentar
SOrry for offtopic, men: noen som vet om noen spennende ski som kommer til neste år? Har sett litt på K2 fujative (har ikke 06' modellen trekjerne? :hmm: ), Dynastar troublemaker (stilig design til neste år :) ) og Rossignol Scratch.

Jeg har K2 Fujative i rød - jeg synes de er fantastisk digge.

K2 er kjent for å ha lette jibbeski, og dette er intet unntak. Noe av det beste du kan få tak i for øyeblikket, faktisk.

Lenke til kommentar
Noe av det beste du kan få tak i for øyeblikket, faktisk.

*host*hark*

Nuvel...

noen sier att de kjører brett fordi brett er tøfft

Nå om dagen er det ca. 400% fler som kjører på twintipski fordi de synes det er tøft.

Btw, hva er vitsen med å ha twintipski når man aldri har eller skal kjøre baklengs?

Slikt irriterer meg, de kunne jo heller kjøpt noen "bra" vanlige ski.

Lenke til kommentar

Jeg har K2 Fujative i rød - jeg synes de er fantastisk digge.

K2 er kjent for å ha lette jibbeski, og dette er intet unntak. Noe av det beste du kan få tak i for øyeblikket, faktisk.

fujative er en billig og grei ski, som fungerer i lange baner. k2 har nok ikke de beste skiene som er å få, å det er heller ikke noen sterk egenskap med lette ski, tunge ski er mer stabile å generelt bedre å kjøre med. for de som ikke har kjørt mye er nok kanskje lette ski ganske fint, men for viderekommende kan nok trynge ski være vel så bra. k2 public enemy er en ganske tung ski vil jeg si, men den er utrolig god å kjøre på, men det er forskjellige meninger om alt, å det er ikke skia som avgjør hvor god du er.. den er vel noe av det som teller minst, så lenge du har noen normale ski i ok lengde

Lenke til kommentar

Jeg har stått på snowboard i 6 sesonger å veit at det er det kuleste (har kjørt slalom også). Det er jo mye enklere å ha kontroll når man kjører på to ski enn med ett brett. Det sier jo egentlig seg selv :p Har nitro glide :love:

Edit: feilelifleifilef

Endret av Rome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...