JR Ewing Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har kjørt brett i seks sesonger nå.. Kjempekoselig. Har aldri prøvd slalom dog. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 "Jeg er tøff og ser kul ut på snowboard... " Jeg er på slalom da, men har litt lyst til å prøve brett. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Slalom - men prøver ikke brett før jeg får personlig veiledning i av- og påstigning av heis Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Twintip all the way. Snowboard kunne sikkert vært gøy, men jeg elsker fart (og det går jo fortere på ski), og med skia med kan jeg hoppe og trikse og slikt. Det er det lenge til jeg eventuelt hadde kunnet med brett ... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 For øyeblikket står jeg brett, men neste sesong går jeg over til telemark. Personlig mener jeg at folk som er eldre enn seks år, og står på ski uten staver, ikke har noe som helst i bakken å gjøre. Dette er selvfølgelig mega-generaliserende, men det er få "grupper" man møter i skibakken som er mer irriterende enn snowblade-folka. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Det finnes jo folk på snowblades som ikke sitter på hoppene og bruker railene som benk. Men er enig i at mange snowbladere er jævlig irriterende til tider Lenke til kommentar
mark Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Som du ser, lefze_pwns_all, dere er minst like irriterende i bakken om ikke mer. Slalomfolk setter seg som regel ikke ned over alt i bakkene, men holder en jevn flyt ned hele bakken. Jeg kjører selv slalom og elsker å hoppe og det har hendt mange ganger at jeg har blitt hindret av snowboardmennesker. Så du ser, det er alltid to sider av en sak. Venligst ikke grei alle under samme kam neste gang, er du snill jeg står selv på slalom, og har aldri prøvd snowboard og dermed skal jeg ikkje uttale meg om det. men det jeg kan si er at jeg er 100% ening med Skjalg85, snowboard folk er som regel bare i veien. i kø er de et endeløst problem, de tar 5 ganger mer plass en vi på ski, å gå me en fot festet til denne vindsjeive fjøla og en fot løs resulterer i ben og armer i køen(+ at det ser ganske dumt ut) så på vei opp heistraseet (ikke i stol heis, men t-krok, talerken o.s.v.) så må ALLE snowboard folk kjøre sikk-sakk (sikkert for å holde balansen stakkar) noe som resulterer i Gigantiske homper opp hele traseet etter en time. så kommer vi endelig opp etter å ha blitt tråkka på i kø og kjørt på mer hompete underlag en det vi finner i Hidlefjorden på en dag med kuling, så renner vi av kroken og etter 2 meter kjører vi inn i en vegg av snowboard folk som sitter og fester den andre foten til bordet (ja, den foten som skapte problemer både i kø og i heistrase) store skilt står der oppe: "Renn vekk fra avstigningsområdet", "Hva, skilt, ...nei det har vi ikke sett" Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Tidligere kjørte jeg slalom, men skiftet over til snowboard fordi det så tøft ut. Har vel stått fire sesonger nå. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Kjører Twin-Tip. K2 Fujative - superdigge ski. For øvrig, snowbladere = De kjører i FULL FART gjennom boarderparker o.l. - tar ikke hensyn til at folk faktisk står i kø for å hoppe på hopp, og når de hopper, så lander de som regel noen meter foran kulen. Korrekt oppfattet? Endret 28. mars 2005 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg kjører snowblades. Jeg venter på tur foran hoppene, hopper over hele hoppet og bruker ikke bakken opp til railene som hopp. Blir nok Public Enemy, Scratch, Fujative eller troublemaker på meg neste år . Men har ikke råd enda Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Snowblades Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 så på vei opp heistraseet (ikke i stol heis, men t-krok, talerken o.s.v.) så må ALLE snowboard folk kjøre sikk-sakk (sikkert for å holde balansen stakkar) noe som resulterer i Gigantiske homper opp hele traseet etter en time. Disse humpene kommer uavhengig om det er snowboardfolk i anlegget i det hele tatt. Av en eller annen grunn, så er det slik at ugjevnheter blir forstørret etter en stund når de blir belastet. Du finner det samme igjen på gamle grusveier osv. når det har kjørt en del biler der. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Slaom/telemark eier! Snowboard er for pingler..!! ^^ Vil si det motsatte, snowboard er mye vanskeligere å lære seg, og er mye lettere å ha kontroll på slalom. regner med at du er utlært telemark kjører også da? det vil jeg påstå er en større utfordring en snowboard. har kjørt mye brett og telemark og konkluderer med at telemark er vanskeligere å kjøre så det ser bra ut, ser bedre ut, er rett og slett kulere. har nesten overtalt samtlige snowboardere jeg kjører med i klassen til å kjøpe telemarkski når de er leie av snowboard(hvilket de sikkert er om bare får strakser ) Snowblades Endret 28. mars 2005 av Imposter Lenke til kommentar
mark Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 så på vei opp heistraseet (ikke i stol heis, men t-krok, talerken o.s.v.) så må ALLE snowboard folk kjøre sikk-sakk (sikkert for å holde balansen stakkar) noe som resulterer i Gigantiske homper opp hele traseet etter en time. Disse humpene kommer uavhengig om det er snowboardfolk i anlegget i det hele tatt. Av en eller annen grunn, så er det slik at ugjevnheter blir forstørret etter en stund når de blir belastet. Du finner det samme igjen på gamle grusveier osv. når det har kjørt en del biler der. eh, hvor på kartet? gamle grusveier blir jo hompete av vannpytter o.s.v. den blir jo bare flatere av bilene som kjører...... er ikke sikker på at vi snakker om de samme hompene i dette heistreaseet, du ser tydelig at det er et spor som går i sikk-sakk oppover(og kjører du i en rett linje over sikk-sakk sporet, kjører opp og ned i dette sporet (altså homper) og når du ser noen på snowboard som står i et trekk følger de alle tydelig disse sporene Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har stått på slalom en gang, jeg syns det var kult, jeg har aldri prøvd snowbord så jeg kan ikke si noe om det Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 jeg begynte på slalom i ganske ung alder. Var under 5 år tror jeg, husker ikke. Når jeg var ca 15-16 år testet jeg snowboard og lærte meg dette greit første dagen. I fjor kjøpte jeg meg telemarkski fordi jeg hadde lyst å lære noe nytt og jeg har alltid syntes at telemark er det som ser mest elegant og kult i bakken. Etter et år er jeg ennå ikke helt 100% stødig på telemark. Jeg vil si det er det mest utfordrende man kan stå på. (nå skal det sies at jeg kjører uten hjelm og tør ikke derfor å slippe meg helt løs. Hjelm kommer snart). Snowblades er noe jeg har meninger om. Har ikke testet det og tviler på jeg kommer til å gjøre det. For meg virker snowblades som et alternativ for de som har lyst å være med venner på ski en gang men har ikke råd eller ork til å inverstere i skikkelig utsyr! Ser for meg en slik samtale mellom person A og B: A: Er du med på ski i helgen eller? B Ja det hadde vært fett! Men jeg har ikke ski/kan ikke stå på ski. A: Du kan jo stikke innnom sporten og kjøpe noen snowblades da. Det er noe som ikke krever noen særlig stor investering eller evne for å kjøres. B: Fett, det gjør jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå