Gabri3L Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Webshoperfaringer er jo noe man som regel bare sjekker dersom man vurderer å handle noe fra den aktuelle butikken. Jeg har lagt til dette innlegget i webshoperfaringer etter en heller tvilsom erfaring hos Mamoz. Om det er til hjelp for folk som vurderer å handle derimot er jo ikke sikkert, ønsker derfor å høre hva andre mener om Mamoz oppførsel i denne saken: Etter mye leting etter laptop falt valget på en modell som Mamoz etter sigende skulle få inn på lager den 01.04.05. Modell Asus M6826NEUP/NOR. Jeg betalte forskudd (Som eneste betalingsmulighet!)med VISA 9700,- den 16.03.05. Ordrebrekreftelse mottok jeg dagen etter. Bare å vente da? Vel, jeg har handlet hos Mamoz tidligere og gitt dem midt på treet karakter pga. dårlig tilbagemelding ang. lagerstatus o.l. Jeg gikk derfor inn og sjekket status på min bestilling et par dager senere. O sjokk! Heller ikke denne gangen fikk jeg beskjed om at det kunne drøye "litt" lenger med levering. Min "bekreftede" levering 01.04.05. var forandret til "ubekreftet" 05.05.05. 9700kroner allerede trukket fra min konto. Jeg ringte dem omgående for å spørre hva dette skulle bety! Endeløs venting på telefon endte med forklaringen at dette var en populær modell og at jeg hadde havnet så langt bak i køen at jeg ikke kunne få levert fra det første partiet. Når jeg konfronterte dem med at jeg allerede hadde betalt fikk jeg beskjed om at det ikke stemte, Mamoz trekker ikke pengene av konto før de sender varen, de bare "reserverer" et trekk. At jeg ikke har tilgang til pengene i "reservasjonsperioden" regnes ikke som betaling. Men jeg skjønner ikke hvorfor de skal "reservere" trekk for varer som de ikke har på lager og heller ikke vet når de får inn! Kundebehandleren deres ba meg se om jeg kunne finne en annen modell i deres sortiment, men når man ikke kan stole på en "bekreftet" leveringsdato hos dem valgte jeg heller å kanselere ordren. Det var jo uansett kun denne modellen jeg var interressert i. For å få tilgang til mine 9700,- måtte jeg kontakte banken og be dem fjerne "reservasjonen" slik at jeg igjen kunne gå på jakt etter laptop. Et raskt søk i HW.no sin prisguide avslørte at denne modellen nå har gjort et vannvittig prishopp! Mamoz skal nå ha 12.832,- for den samme maskinen som jeg fikk ordrebekreftelse på for 9700,- Kan de ha priset varen feil? Hvorfor fikk jeg isåfall ikke oppgitt dette som grunn? Nei, her må det finnes en eller annen forklaring. Og ganske riktig; bestiller du denne masinen hos Mamoz for 12.832,- så er levering "ubekreftet" 05.05.05. Hvis du derimot putter inn en bindestrek i modellnummeret slik at du får: M6826NE-UP/NOR så kan du få den levert med "bekreftet" dato 01.04.05. men da til den nette pris 13.716,- Så hva har skjedd her?! Mamoz sin forklaring til meg virker ihvertfall ikke mye plausibel! "Har bestilt for seint til å få levert fra første parti"! Feilpriset? Hvorfor ikke oppgi det som grunn da? Tilsvarende maskiner går jo uansett for rundt 10.000,- så feilprising synes litt skjevt, 13.000,- er jo idag nok til en Sonoma basert maskin! Dette kan jeg nok bare fortsette å lure på, det eneste jeg vet med sikkerhet er at Mamoz etter å ha mottatt min bestilling har strukket seg langt, ikke for å skaffe seg en fornøyd kunde, men heller en forvirret og irritert TIDLIGERE kunde. De forandret pris, modellnummer og leveringstid for å slippe å levere vare til avtalt pris! Her skulle det vært mulig å gi minus karakter, jeg er hvertfall ikke i tvil om at denne webshopen ikke har noe på top 10 lista å gjøre! Å? er den ikke der sier du? For et SJOKK! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 1. Det er ikke mamoz som reserverer pengene på kontoen din, men VISA selv. 2. Det er stor forskjell på bekreftet og ubekreftet leveringstid. Om det sto at varen er bekreftet levering på lageret til mamoz.no så har du all grunn til å klage. Men derimot sto det ubekreftet.. så har du ingenting å klage over. 3. Det er sånn hos de fleste webbutikker at de som er først til mølla får først og. Så om mamoz hadde bestillt 10 maskiner som er bekreftet levert den 1.4.05, og det er 15 som har bestillt, derav var du nr 13. Så vill de 10 første få sin maskin. Så vill dere få maskinen når ett nytt parti er på vei inn. Rett og rimelig det. At pengene blir reservert har ingenting med om varen er på lager eller ei. Siden der er VISA som styrer det der. Men avbestiller du varen, så skal det bli gitt beskjed i fra mamoz sin side at pengene ikke skal være reservert lengre... Du skal ikke trenge å kontakte banken for å få pengene åpnet igjen. Så jeg kan egentlig ikke se at mamoz.no har gjort noe galt i denne saken. Håper noen av tingene ble oppklart for din del.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Sakset fra ordrebekreftelse: Dette er en automatisk generert ordrebekreftelse. Vårt kundesenter vil gåigjennom din bestilling og sende deg en revidert ordrebekreftelse hvis det viser seg at det har skjedd en feil eller endringer som påvirker ditt kjøp. Du mottar ny e-post når ordren er ferdigbehandlet, eller hvis det blir endringer på leveringsdatoer Når orderen er sendt, vil du motta en epost med en faktura som er din kvittering på kjøpet. Din ordre kan ses under. Du mottar ny e-post når ordren er ferdigbehandlet, eller hvis det blir endringer på leveringsdatoer. Hvis du ombestemmer deg og vil slette en eller flere varer fra ordren, må du kontakte oss pr. telefon eller epost så fort som mulig. For oppdatert ordrestatus og mer informasjon, sjekk www.mamoz.no Når de forandrer fra "bekreftet" 01.04.05. til "ubekreftet" 05.05.05. skulle de kanskje sendt meg en liten mail? Ifølge ordrebekreftelsen så forplikter de seg til å gjøre det, ikke bare en gang men to. Stig-Arne: Jeg var ikke klar over dette med VISA, oppklarende det ihvertfall. Men du kommenterer ikke Mamoz sin oppførsel i forhold til forandring av priser og modellbetegnelser? Noen tanker? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 akkurat det med endringen av datoen skulle de ha sendt mail ja. Akkurat det med prisene, de forandrer seg jo fra dag til dag.. og det med modellbetegnelsene er litt merkelig.. kan jo hende det bare er en liten feil i systemet demmes. Det får du snakke med dem om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå