13Marius37 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei jeg er en gutt på 15 (snart 16) ....så lurte jeg på om hvis jeg trimmer mopeden og blir tatt av politiet da om jeg får noe på rulle bladet da, eller om jeg bare får en bot og blir fratatt skiltene -Takker for svar Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Bruk av motorsykkel/moped med høyere ytelse/hastighet enn den er registrert for resulterer i forenklet forelegg. Hvis du godtar dette får du en faktura på stedet og saken er ut av verden hvis du betaler den innen fristen (bortsett fra at du har en moped uten skilter da) Hvis du ikke godtar risikerer du (les: du får) et forelegg (ikke forenklet) av påtalemyndigheten. Det blir stående i børeregisteret i 5 år. Endret 27. mars 2005 av oro2 Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Kan du ikke bare la være å trimme mopeden da, og heller spare pengene til en bil senere? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 ...som en 16-åring med dårlig mopedopplæring er du heller ikke i stand til å håndtere et kjøretøy med høy ytelse, så hold deg til den ytelsen du egentlig har lappen til Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Kan du ikke bare la være å trimme mopeden da, og heller spare pengene til en bil senere? Sett at han kjører mopeden til jobben, og med høyere effekt sparer 10minutter hver vei til jobben. Da kan han jobbe 20 minutter mer hver dag, noe som betyr ca 35 kroner om han er over 18. Om han da bare blir tatt av politiet hver 148,5'te dag, så går det opp i opp! Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kan du ikke bare la være å trimme mopeden da, og heller spare pengene til en bil senere? Sett at han kjører mopeden til jobben, og med høyere effekt sparer 10minutter hver vei til jobben. Da kan han jobbe 20 minutter mer hver dag, noe som betyr ca 35 kroner om han er over 18. Om han da bare blir tatt av politiet hver 148,5'te dag, så går det opp i opp! Gjetter på at du liker å regne og kjeder deg mye? Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hvis man med en trimmet moped skal klare å spare 10 min på å dra en vei til jobben må den turen være veeeeeldig lang Lenke til kommentar
13Marius37 Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 HeHe fant ut at jeg kjøper meg lettsykkel jeg, så slipper jeg å trimme Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 HeHe fant ut at jeg kjøper meg lettsykkel jeg, så slipper jeg å trimme Tror du ja... Lenke til kommentar
all right Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Viss du er 18 så kjører du ikke trimmet moped, da kjører du bil Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 15 år: Kjøre moped med kammisene 16 år: Kjøre trimmet moped rundt i byen uten sertfikat 17 år: Blodtrimme moped og kjøre litt bil av og til 18 år: Kjøre ulovelig bil på vei 19 år: kjøre ulovelig bil og råkjøre rundt om kring, skaper ofte fare for andre traffikanter Mens andre får sperrefrist for å prøve moped på gårstun en søndags formiddag. Dette kan virke urettferdig for den det gjelder. Men om vi ikke hadde hatt lover og regler hadde samfunnet vært mer primitivt enn det det er i dag. Tenk over situasjonen, du er på tur til butikken og holder på å bli nedkjørt av en vill mopedist som akkurat har blodtrimmet sin Furia slik at den går i 120 km/t. Tenk deg motorhylingen komme oppenifra bakken og nesten meier deg ned. Familien din vil ta blodhevn og det fører til masseslagsmål og drap. Videre kommer hele nabolaget til Furiamopedisten for å ødelegge huset deres og så videre og videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå