xvis Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Har et litt pussig problem med min Dell 8000 Inspiron. Av og til dimmer skjermen ned lysstyrken så mye at det nesten blir uleselig. Dette skjer heldigvis ikke hver gang jeg bruker maskinen, men det har forekommet oftere i det siste. Så langt jeg kan se, inntreffer ikke dimmingen etter noe spesielt mønster. Det kan skje like etter oppstart, eller det kan gå timer. Og som sagt, det kan være at den ikke dimmer ned i det hele tatt. Skjermen har en oppløsning på 1600x1200, men jeg kjører den på 1280x1024 ellers blir det for knotete for meg. Men kan ikke se at det skulle ha noe å si for dette problemet. Maskinen kjører alltid med strømforsyning (batteriet er dødt). Alle strømspare-innstillinger er avslått, bortsett fra disk som slåes av etter 1 time. Kjører XP og har oppdatert skjermdriver (GeForce2Go). Skulle likt å få noen tips om problemet slik at jeg kan gjøre noe med det. Oppdatering 01.04.05: Har vært innom Dells forum og etterhvert har jeg skjønt at det er en feil i 'backlight' delen av skjermen. Det har vistnok vært et velkjent problem med enkelte serier fra Dell :-( Sendte forespørsel til dell.no forleden, men har foreløbig ikke hørt noe derfra. Oppdatering 14.04.05: Sendte en mail til Dell-support, og de hintet ganske kjapt at dette kunne være en reklamasjonsak. De ønsket en nærmere 'diagnose' over telefonen, og i løpet av et par minutt, bestemte de seg for å bytte skjermen! Maskinen ble hentet på døren hjemme, og jeg får den tilbake om noen dager (forhåpentligvis)! Det kaller jeg service! Endret 14. april 2005 av xvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå