Gå til innhold

Mandrake 10.0 lyd og netverksdriver install fra cd

Anbefalte innlegg

SE NEDERST!

Noen som kan forklare meg hvordan jeg instalerer skjermkortdrivere i selve "kodedelen"?

Jeg er skikkelig n00b og prøver å lære meg litt linux. Har i den sammenheng fått låne bok om linux, men den er bundla med red hat linux 7.1... :no: Det skulle jo passe fint siden maskinen er en 350 mhz AMD K6-II, men nei for skjermkortet er et MSI GF4 ti4200... Har prøvd alt! kommer ikke inn i X! BUÆÆÆ! PLZ hjelp meg ellers gir jeg opp.... :cry:

Endret av flabben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. hvorfor ikke prøve en Linux som er litt nyere da? eller bare hoppe på en Live CD før du begir deg ut på å installere Linux? Knoppix er en live cd distro som du kan prøve å kjøre. denne kan kjøres rett fra cd uten å installere noen ting, såvidt jeg vet er denne enkel i bruk, men er usikker da jeg ikke har prøvd den noe særlig selv.

Lenke til kommentar

ok ok, jeg tar ett hint har skaffa mandrake 10.0 nå, det funka fett! men får ikke til å legge in lydkort-linux-driverne fra cd... Hva skal jeg gjøre!??? samma gjelder netverkskortet! Mye tull med linux hmpF! :cool: men litt av moroa da.. (hihi) veit det er LOL men: HVORDAN FINNER JEG CDEN! :!:

Lenke til kommentar

Du legger ikke inn drivere fra en cd. Hvis det i det hele tatt ligger drivere for Linux på cden så er det neppe noe å anbefale, slikt bruker man bare om man ikke finner annet.

Linux (som i kernelen) kommer med omtrent alt av drivere du skulle trenge, det eneste klare unntaket er skjermkortdrivere, hvis du vil ha noen særlig 3d-ytelse.

Hvordan du finner innholdet på cden og mer til kan du lese om på Linuxguiden, jeg er sikker på at det står der en plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...