flabben Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) SE NEDERST! Noen som kan forklare meg hvordan jeg instalerer skjermkortdrivere i selve "kodedelen"? Jeg er skikkelig n00b og prøver å lære meg litt linux. Har i den sammenheng fått låne bok om linux, men den er bundla med red hat linux 7.1... Det skulle jo passe fint siden maskinen er en 350 mhz AMD K6-II, men nei for skjermkortet er et MSI GF4 ti4200... Har prøvd alt! kommer ikke inn i X! BUÆÆÆ! PLZ hjelp meg ellers gir jeg opp.... Endret 27. mars 2005 av flabben Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 hei. hvorfor ikke prøve en Linux som er litt nyere da? eller bare hoppe på en Live CD før du begir deg ut på å installere Linux? Knoppix er en live cd distro som du kan prøve å kjøre. denne kan kjøres rett fra cd uten å installere noen ting, såvidt jeg vet er denne enkel i bruk, men er usikker da jeg ikke har prøvd den noe særlig selv. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Red Hat 7.1? Er du sprø? Få deg noe nyere! Du installerer bare en masse sikkerhetshuller og mindre brukervennlig programvare. Du skjønner, nyere betyr ikke nødvendigvis tyngre å kjøre. Lenke til kommentar
flabben Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 men jeg har boka til 7.1, desuten er brennern min hærpa... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Det meste som står i boka vil fortsatt gjelde i Fedora Core 3. I tillegg til oppdateringer vil du også få en pakkehåndterer som håndterer installasjonen av ting automatisk for deg. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du kan like godt legge inn Windows 95... Du vil nok få problem med den distroen. Prøv SuSE, Mandrake, Ubuntu eller Fedora om du er nybegynnar. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Som zyp sier - Fedora er for privatbrukere det Redhat var tidligere, det du finner i den boka vil i stor grad kunne gjøres på Fedora. Lenke til kommentar
flabben Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 ok ok, jeg tar ett hint har skaffa mandrake 10.0 nå, det funka fett! men får ikke til å legge in lydkort-linux-driverne fra cd... Hva skal jeg gjøre!??? samma gjelder netverkskortet! Mye tull med linux hmpF! men litt av moroa da.. (hihi) veit det er LOL men: HVORDAN FINNER JEG CDEN! :!: Lenke til kommentar
zyp Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du legger ikke inn drivere fra en cd. Hvis det i det hele tatt ligger drivere for Linux på cden så er det neppe noe å anbefale, slikt bruker man bare om man ikke finner annet. Linux (som i kernelen) kommer med omtrent alt av drivere du skulle trenge, det eneste klare unntaket er skjermkortdrivere, hvis du vil ha noen særlig 3d-ytelse. Hvordan du finner innholdet på cden og mer til kan du lese om på Linuxguiden, jeg er sikker på at det står der en plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå