Gå til innhold

Stille forumklokka til sommertid?

Anbefalte innlegg

Heisann!

I natt klokka 2:00 var det sommertid, men andre ord skulle klokka bli stilt en time frem. I skrivende stund er klokka egentlig 06:04, mens forumklokka ligger omtrent en time tidligere.

Hvorfor er ikke forumklokka blitt stilt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn går det når man ikke kjører server som stiller om tiden selv :D

Regner med at de har lyst til å gjøre det manuelt siden det kanskje ligger an til kluss i databasen eller noe hvis tiden plutselig 'hopper' og eventuelle prosesser som går ut i fra klokken blir satt ut.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
QUOTE (Remerser @ 27/03/2005 : 11:47)
Tiden går alltid tregere på Hw.no, opp gjennom årene har det blitt akkurat en time.. Det er nok grunnen.

Jeg tviler på at det stemmer Remerser ;) , klokken på forumet har alltid vært temmelig lik klokken min. Senest i går når jeg så på klokken var de nyeste innleggene postet rundt det klokkeslettet og nå i dag er den(forumklokka) en time feil. Kanskje det er klokken din det er noe feil med?

edit: Og hvis det hadde vært et faktum det du sa, hvorfor har ingen da lagt merke til det tidligere. Skal litt til for 60 000 brukere å ikke se det :yes:

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

QUOTE (The Strategy-player @ 27/03/2005 : 15:09)
Ja greit da :blush: , skjønte vel egentlig det...

@ Ernie: Hadde det ikke vært bedre om hardware.no hadde stilt tiden for alle,
og hvorfor gjør det ikke det?

Vel, serverklokka følger GMT, ikke GMT+1. Skulle man rette på serverklikka blir det riktig for oss i Norge, men ikke for de som ikke har DST. Det er forøvrig fult mulig å lage det slik at man automatisk kan endre om DST-innstillingene når klokka i virkeligheten skal stilles. vBulletin har denne funksjonen blant annet.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...