ATWindsor Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Kvifor tok du ikkje og beskytta deg før du stakk på tg da? Veit du kor mykje drit du har spredd på tg? Hadde dei på din bordwtich vist om det hadde du blitt gjelda på flekken. Du burde ikkje fått lov og vore på tg ein gang. Håpløst og mekke lan når man får slike på nettet. Vet du, jeg satt mange timer og søkte gjennom dataen min før jeg reiste på TG! jeg søkte helt til alt spywarez og virus var fjernet! Det var ikke JEG som spredde virus på TG! Jeg var en av de som FIKK det! Om du tror jeg er så dum at jeg IKKE søker gjennom dataen min, så tror du feil! Kjører du uten sikkerhetsoppdart windows (som er det absolutt minimum på ett LAN av hva som er forsvarlig), så får du en orm etter ett minutt eller to, deretter generer du masse trafikk til ingen nytte, og sprer ormen videre. Feks på ntnu blir du stengt ute fra nettet om du ikke sikrer deg skikkelig fordi det skaper så mye belastning på nettet. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Det var ikke JEG som spredde virus på TG! Jeg var en av de som FIKK det! Om du tror jeg er så dum at jeg IKKE søker gjennom dataen min, så tror du feil! Det hjelper jo fint lite å ikke ha virus på maskinen hvis du ikke har oppdatert antivirusprogram som forhindrer deg å spre det videre når du selv blir smittet. Slike ormer blir ofte ikke (nesten så jeg vil si, nesten aldri) stoppet av AV, oppdatert WinXP er ett minimum, firewall er også sterkt anbefalt, bare AV hjelper deg i de fleste tilfeller null mot slike ormer. AtW Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 oppdatert WinXP er ett minimum, firewall er også sterkt anbefalt Herregud, det er da en selvfølge. Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Det var ikke JEG som spredde virus på TG! Jeg var en av de som FIKK det! Om du tror jeg er så dum at jeg IKKE søker gjennom dataen min, så tror du feil! Det hjelper jo fint lite å ikke ha virus på maskinen hvis du ikke har oppdatert antivirusprogram som forhindrer deg å spre det videre når du selv blir smittet. Hva får deg til å tro at jeg ikke hadde det? Hva er det du mener er "Godt oppdatert"? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Kvifor tok du ikkje og beskytta deg før du stakk på tg da? Veit du kor mykje drit du har spredd på tg? Hadde dei på din bordwtich vist om det hadde du blitt gjelda på flekken. Du burde ikkje fått lov og vore på tg ein gang. Håpløst og mekke lan når man får slike på nettet. Vet du, jeg satt mange timer og søkte gjennom dataen min før jeg reiste på TG! jeg søkte helt til alt spywarez og virus var fjernet! Det var ikke JEG som spredde virus på TG! Jeg var en av de som FIKK det! Om du tror jeg er så dum at jeg IKKE søker gjennom dataen min, så tror du feil! Virus kjem ikkje inn på årtlig konfigurerte maskiner. Man trenger ikkje virussjekker ein gang, ikkje firewall heller... Det man trenger er www.windowsupdate.com Klart det er fordel med antivirus og fw også, men er ikkje nødvendligt så lenge man veit kva man driv med på maskina. Trur du at viruset kom til din maskin kun fordi det var ondt? Nånei! det kom fordi du ikkje hadde patcha opp maskina. (så pleier nerdene og svare: jamen fikk jo ikkje virus heime) Det er fordi du sitter bak routern din, bak NAT, og ikkje har åpna opp portene, da stopper virusa i routern din. (går ut i fra du har router sida dere er 2 stk. Det var kanskje ikkje du som spredde viruset i utgangspunktet, men du hjalp bra til når du fikk det. Windows uten windowsupdate er som og dusje uten vann... Endret 27. mars 2005 av Cornel Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Enkleste måten å bli kvitt et virus som sjuler seg for antivirus programmet eller kommer tilbake dersom scan i sikerhetsmodus ikke går er å sette hardisken som en ekstradisk i en annen pc og scanne derfra. denne metoden hjelper altid og har brukt den mange ganger på helt nedsylta pcer. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Windows uten windowsupdate er som og dusje uten vann... hmmm...? man er like svett etterpå ?? uansett - er enig med at det nare er dumt å dra på lan uten noen form for beskyttelse mot virus, ormer osv.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hvis du ikke gidder å scanne kan du jo formatere. Da blir du kvitt det meste! -bokstavelig talt! Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Dataen min var formatert 1 1/2 uke før TG. Lenke til kommentar
iblis Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg skulle prøve online scanning, men får bare opp dette Prøv å overskriv C:\WINNT\system32\AUTOEXEC.NT med C:\WINNT\repair\AUTOEXEC.NT Da tror jeg du skal kjøre å kjøre .exe filen. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg skulle prøve online scanning, men får bare opp dette Får du pinget da? (skriv ping www.vg.no (eller en annen nettside) i command) AtW Når jeg skriver det i Kjør så begynner den å pinge men når den ser ut til å være ferdig bare forsvinner den svarte ruten. Hvordan kan jeg få lest av restultatene? Lenke til kommentar
iblis Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Gå i "Kjør". Skriv: "cmd". Trykk "Enter". Skriv: "ping <adresse>". Endret 27. mars 2005 av iblis Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Dataen min var formatert 1 1/2 uke før TG. Det hjelper ikke å formatere om windows ikke er oppdatert, det er jo det som er hele poenget her. AtW Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Hei Få en kompis til å få tak i et antivirusprogram som kan kjøres fra en bootbar cd. Det var ihvertfall sånn jeg løste problemet sist bestemoren min på 83 fikk pc'n sin infisert. Hmm, evt få tak i en bootbar diskett (winxp gjør dette for deg) og et antivirus som kjører i dos og kjør det. I prinsippet samme sak som ovenfor. Håper du kjører fat32 Det siste alternativet, hvis alt skjærer seg og du må formatere og vil ha ut viktige data, boot opp med knoppix, evt knoppix klone som lar deg lese og share ntfs partisjoner. Endret 27. mars 2005 av blackbrrd Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Ifølge den feilmeldinga du fikk fra C:\winnt\system32 så mener jeg at det skal være en backup-katalog i samme mappa. Se om du finner autoexec.nt der og kopier den inn i system32. Og så prøver du online scanning på nytt. Sveinl. Endret 27. mars 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Nå har jeg formatert. Noen som kunne skrevet en liste over programmer jeg burde skaffe for å være sikker på å ikke få virus & spywarez? Noe annet jeg burde skaffe? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Nå har jeg formatert. Noen som kunne skrevet en liste over programmer jeg burde skaffe for å være sikker på å ikke få virus & spywarez? Noe annet jeg burde skaffe? Norton antivirus og AdAware hjelper nok... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 ....Spybot 1.3, MS antispyware Beta, Nod32 og en god brannmur. Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Har: -Norton Internett Security 2004 -Norton Antivirus 2005 -Ad-Aware SE -SpyBot S&D -MS Antispyware -Firewall Trenger jeg noe mer? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Å kjøre både Norton Antivirus og Internet Security er ikke noe særlig, siden begge inneholder antivirus. Det bruker enormt med krefter og kan skape problemer, kræsj o.l. Fjern NAV og bare bruk NIS. Aller helst burde du bruke NOD32 i kombinasjon med for eksempel Sygate Firewall for å slippe at Norton sinker maskina, men det er en annen diskusjon. Som svar på spørsmål: Ja, PC'n din er sikker så det holder, så lenge du bruker den sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå