trondiz Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg har et Artic Coling T1 kabinett. Der har jeg montert 3 HD'er nå, men skulle gjerne ha satt inn enda en, men det er ikke plass til flere. Er det noen mulighet til å få montert en HD til i kabinettet eller må jeg ha ett større kabinett?! T1 kabinettet Takker for svar Lenke til kommentar
razer Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Finnes vel et par muligheter for å få stappet inn noen ekstra disker her er en måte å gjøre det på. Ellers har du et lite utvalg her. Om disse alternativene ikke er løsningen finnes det sikkert løse harddiskholdere du kan skru fast, der det er plass i kabinettet. Patentbånd er jo også en bra løsning. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Noe som ikke koster deg noe er å henge harddisken under det nederste drevet via å bruke dekslene til slot'ne på HK bak. Ta to sånne, bor hull og fest dem på den nederste braketten og borr hull for harddisken og voila! Der kan du ha "dinglende" mange ekstra harddisker.. Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Men så se på kabinettet da. Da ser dere at under det nederste drevet så er strømforsyning plassert. Det er veldig dårlig plass i dette kabinettet som dere ser. Men jeg må vel også ha kjøling til hardiskene?! bør jeg ikke? jeg hadde problemer med det under TG, maskina slo seg vrang å ville ikke starte på normalt vis og hardiskene var glovarme. btw, ny link til kabinettet så dere ser hva jeg mener: AC T1 Endret 27. mars 2005 av trond89 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Ta to plater 1cm plater og borr hull under og fest og bor hull i platene og fest harddisk! Null problem.. Den kan du jo palssere hvor som helst på golvet i kabinettet! Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Kjøp en Cooler Master 4-in-3 Device Module også fester du den i bunn av kabinettet. Da får du kjølt ned harddiskene også Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Oi! Den var fiffig.. Skjønte aldri den, men så bare på bildet da! Men koster jo da, imotsetning til to plater og noen skruer! Her har du forresten en guide for flere harddisker: http://www.metku.net/index.html?sect=view&...drack/index_eng Endret 27. mars 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg har nå 8 stk. harddisker som jeg har måtte sette utenfor kabinettet. Disse harddiskene er sattt inn i hver sin kasse med 4 stk. HDer er hengt opp i gummi "strikker". Hadde først kun 4 ekstra harddisker, men behovet for HD kasse nr. 2 har nå meldt seg. Skjært stripler av gummistrikk "belte" som man bruker til å holde sammen sånne "bur" som de bruker til å kjøre varer inn i butikker med. Her er bilde av min HD kasse (klikk for større Bilde): Har to stk. 80mm. PAPST vifter på siden som kjøres på 5V (med bryter som jeg kan svitsje til 12V). (disse viftene var ikke satt i da bilde ble tatt) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Noe som ikke koster deg noe er å henge harddisken under det nederste drevet via å bruke dekslene til slot'ne på HK bak. Ta to sånne, bor hull og fest dem på den nederste braketten og borr hull for harddisken og voila! Der kan du ha "dinglende" mange ekstra harddisker.. Den var genial, jeg tror jeg skal bruke den, spess siden jeg har noen ekstra store fra noen gamle kabinett (har slitt med å finne et hjem til de nye HD`ene mine) Jeg har nå 8 stk. harddisker som jeg har måtte sette utenfor kabinettet. Disse harddiskene er sattt inn i hver sin kasse med 4 stk. HDer er hengt opp i gummi "strikker". Hadde først kun 4 ekstra harddisker, men behovet for HD kasse nr. 2 har nå meldt seg. Skjært stripler av gummistrikk "belte" som man bruker til å holde sammen sånne "bur" som de bruker til å kjøre varer inn i butikker med. Her er bilde av min HD kasse (klikk for større Bilde): http://www.nettverksaften.com/test/harddisk_kasse.jpg Har to stk. 80mm. PAPST vifter på siden som kjøres på 5V (med bryter som jeg kan svitsje til 12V). (disse viftene var ikke satt i da bilde ble tatt) Den var nice, kjekt å ha! Men tar du den med deg på LAN og sånn? Tror trådstarter burde gå for løsningen til Glisevask hvis han har lite penger, det ser jo ikke så stygt ut heller. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Den var nice, kjekt å ha! Men tar du den med deg på LAN og sånn? Klart det Lenke til kommentar
sigen Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Den var nice, kjekt å ha! Men tar du den med deg på LAN og sånn? Klart det Blir ikke det litt tungvint? Eller har du en smart løsning for dette også? Uansett, den var genial og praktisk, så får du litt varme vekk fra CPU og kabinettet generelt. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Må jo ha med både maskina og kassene, så "litt" tungvindt er det kanskje. Men genialt til det jeg bruker den til. Har selvfølgelig håndtak både på kabinettet og kassene. Kassene er koblet til hvert sitt kontollerkort, som er enkle å ta ut. På den måten kan den raskt kobles til hvilken som helst maskin. Kjekt, men tankte på at det er 1,2 TB kun i den ene kassen (mindre i den andre). Noe som ikke koster deg noe er å henge harddisken under det nederste drevet via å bruke dekslene til slot'ne på HK bak. Ta to sånne, bor hull og fest dem på den nederste braketten og borr hull for harddisken og voila! Der kan du ha "dinglende" mange ekstra harddisker.. Jeg starter med noe lignende selv. Hang de i gummistikker under den nederste brakketten. Genialt, hvis harddiskene ikke trengs å flyttes ofte. I tillegg slipper man spredning av HD viberasjon i kassa. (jeg HATER PC støy) Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) ok. Nice løsning TBJ Men jer har ikke lyst til å drasse med meg så mye nå jeg skal dra på LAN-parties osv. Å har ikke plass til noen HD under det nederste HD-drevet. pga. at der står PSU. Jeg vurderer derfor å kjøpe meg nytt kabinett i stedet. Er dette noe å anbefale: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet930.htm http://www.3dfxcool.no/ Edit: skriveleifs Endret 29. mars 2005 av trond89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå