Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

går det ann å hacke en data til å åpne cd-romen?

Anbefalte innlegg

Jeg prata med en "kamerat" for noen uker siden og han sa at broren hans drev å hacka dataer på lan. han sa at han åpna cd-romstasjonene til folk og slo av dataen og sånnt. Jeg synes det høres veldig usansynlig og vil gjerne gi han en midt i fleisen siden han er såm dum. går det virkelig ann? har jeg driti meg ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes MANGE trojaner du kan laste ned som tilliater deg å gjøre sånt.

det er bare noen ting som må gjøres først

1: få trojanen på den maskinen du vil kødde med

2: hindre at antivirus finner den (meget vanskelig da alle tar slikt mjøl)

3: hindre at din maskin dreper tjener programmet

4: hindre at den du kødder med banker møkka av deg etterpå :p

så ja det er mulig å "hacke" slik at du kan gjøre sånt som du forteller om.

jeg linker ikke til noe og håper ikke du finner ut at du vill lete etter slikt.

det er fy fy

Lenke til kommentar

det er fullt mulig og har vel eksistert i mange mange år allerede. Var på et LAN for nettopp mange år siden og der hadde en for å kødde med en annen lagt inn dette viruset eller trojanen på maskina til en annen og satt å åpna cd rommen, skrudde på num lock, caps lock og restarta maskina til denne stakkars fyren ut at han skjønte hva som skjedde. Lykke til

Lenke til kommentar
det er fullt mulig og har vel eksistert i mange mange år allerede. Var på et LAN for nettopp mange år siden og der hadde en for å kødde med en annen lagt inn dette viruset eller trojanen på maskina til en annen og satt å åpna cd rommen, skrudde på num lock, caps lock og restarta maskina til denne stakkars fyren ut at han skjønte hva som skjedde. Lykke til

Var en på et LAN som gjorde det med en kompis av meg også, han viste om det da og ble mildt sagt irritert utover kvelden...

Husker ikke hva programmet hette, men om jeg gjorde det ville jeg heller ikke fortalt det...

Lenke til kommentar

Hei,

Ja det kan være lurt å innstallere en software firewall, når man drar på LAN.

Mange som bare kopler av PC'en fra det 'sikre' hjemmenettverk og drar på LAN uten å tenke på, at de ikke er beskyttet av deres hardwarefirewall lengere.

Delte harddisker med skriverettigheter er 'snadder' for slike 'LAN-hackere'.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Kan gjøres veldig enkelt med trojanere (Let me Rule) der du trenger en ip og plante en trjaner på "offeret" resten sier seg selv når du bruker programmet(let me rule) Fungerer bare over lan da også må trojaneren "aktiveres" før du kan begynne å "hacke"

Lenke til kommentar

Han spurte jo ikke om hvor han kunne finne det. Han bare lurte på om det i det hele tatt eksisterte, ser ikke noe galt i det :ermm:

Husker selv vi hadde sånn små programmer på barneskolen, pleide å lure læreren med at pc'en hadde klikka helt. Cd-rom, numlock capslock og scroll lock gikk helt berserk.

Selfølgelig var det bare en som satt på en annen maskin :innocent:

Lenke til kommentar
Han spurte jo ikke om hvor han kunne finne det. Han bare lurte på om det i det hele tatt eksisterte, ser ikke noe galt i det :ermm:

Ja, men allikvel så kommer en eller annen før eller senere til å klompe ut med hvordan...

Vel.. Det får være vedkommende sitt ansvar ;)

Blir da vel litt feil at man må stenge poster, i "tilfelle" en annen kan komme og bryte reglene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...