Gå til innhold

"Sykeste" RAM for maks 3000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et sett PQI pc4000 turbo brikker,

Kjører de på 278 x 2 dvz 550 mgz, CL3, 1.85v

...regner med du mener 2,85 v...

Jeg er forøvrig enig i tipsene som er kommet inn. TCCD basert minne er det beste valget til AMD64 for alle som ikke har astronomiske spenninger tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Kjører de på 278 x 2 dvz 550 mgz, CL3, SEFF 2.85v, knuser alle bench resultatene i sisoft sandra...

Link til produktet

Koster 2150.

Over 6000 poeng på begge minne greiene i sisoft sandra

Screenshot av minne bench

Har et Asus A8nSLI-Deluxe hovedkort...

Kjempe fornøyd !!

Knuser alle resultatene i sandra? Hvilke resultater knuser du?

6400 MB/s på over 270 er jo langt fra bra. Trenger ikke stort mer enn 210-220Mhz på RAM for å få 6400MB/s.

Lenke til kommentar

Kjører de på 278 x 2 dvz 550 mgz, CL3, SEFF 2.85v, knuser alle bench resultatene i sisoft sandra...

Link til produktet

Koster 2150.

Over 6000 poeng på begge minne greiene i sisoft sandra

Screenshot av minne bench

Har et Asus A8nSLI-Deluxe hovedkort...

Kjempe fornøyd !!

Knuser alle resultatene i sandra? Hvilke resultater knuser du?

6400 MB/s på over 270 er jo langt fra bra. Trenger ikke stort mer enn 210-220Mhz på RAM for å få 6400MB/s.

De som er med i 2005 Lite, dvs ca 1000 mb + sek mer en det raskeste standard minnet som er i sandra 2005.. klikk på bildet da, så ser du hva jeg mener.

Lenke til kommentar
De som er med i 2005 Lite, dvs ca 1000 mb + sek mer en det raskeste standard minnet som er i sandra 2005.. klikk på bildet da, så ser du hva jeg mener.

Du sammenlikner med uklokkede maskiner. Selvsagt blir det raskere når du overklokker. Med den hastigheten du kjører på RAM så burde du scoret langt bedre med mindre du kjører veldig lav klokk på CPU?

278Mhz gir deg en max båndbredde på 8896MB/s.

Når det gjelder sandra til bruk som ytelsestestning så er den ganske ubrukelig. Selv om man scorer bra så betyr det ikke at minnet yter godt siden den bryr seg minimalt om latency. En med 6500MB/s kan ha bedre ytelse enn en med 8000MB/s hvis han kjører tight.

Skal man få et riktig bilde av ytelsen så MÅ man kjøre unbuffered. Buffered test er kun for moroskyld :)

278 er uansett et ganske greit resultat om det er stabilt. Hvilke timings kjører du for å klare det?

Lenke til kommentar

Cas latency 2.5. resten på 2 mener jeg å huske, sitter ikke ved pc'n akkurat nå, den er noen hundre km unna pga påskeferie.......

Når jeg kommer tilbake til Alta kan jeg sjeke hvis du vil ??

Har også hyper transport frequensy på 1100 mgz mener jeg å huske..

CPU kjører på ca 2500 mgz. står i profilen min...

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...