Ramspeed Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 I det siste har harddisken min begynt å skru seg over i PIO-mode når den starter opp igjen etter strømsparing i win2k. Siden den til vanlig kjører på ATA-100 gir dette en smule reduksjon i ytelsen. Den holder seg i PIO-mode helt til jeg flytter den over til en annen IDE-kanal. Da funker plutselig alt fint igjen helt til den sovner av på nytt. Jeg har nettopp byttet harddisken og jeg hadde samme problemet med den gamle så det er neppe der det ligger. Dessuten ser dette kun ut til å skje med master-disken. Det kunne være nærtliggende å skylde på hovedkortet men i linux har jeg ikke klart å oppdage noen ytelsesreduskjon i det hele tatt. Det virker som det kun er win2k som plages. Jeg sitter temmelig fast her, så hvis noen har peiling på hva som kan forårsake sånt, hadde det vært fint å få høre. Boks: (Win2k) AMD XP1800 Abit KT7A IBM 40MB 120GXP 512MB PC133 Lenke til kommentar
Voffsen Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Typisk brukerfeil Hadde en slik feil en gang, tror jeg fant ut det var feil på hovedkortet. Lenke til kommentar
Ramspeed Skrevet 30. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2002 Argh, har absolutt ikke lyst til å begynne å bytte hovedkortet. Får heller gå fullstendig over til linux =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå