christian232 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Dette problemet oppstod på en kamerats pc. Han kan lite om data. det eneste jeg får lirket ut av han som er at pc-en virket før Half Life 2 ble installert og at den luktet "svidd" av strømforsyningen. Han får altså ikke bootet pc-en. Psu og Cpu vifta slår seg på, men bios bootes ikke. Han får heller ikke noe annet en "no signal" på pc-skjermen. Pc-en er har vært inn til service tideligere for å bytte AGP skjermkort. Pc-en er netshop sin "januar kampanje pc". Husker ikke alle specs. Det jeg vet er at den inneholder følgende: AMD 3200+ (kjøleridd og vifte er montert. Ikke boxa vifte!) 1 gb ram120(?) sata harddisk. Gainward Geforce 6600 GT 128mb AGP Standard netshop kabinett Pc-en er OC veldig lite. Tror den er på 2,3Ghz overklokket (husker ikke) Har selv ikke prøvd å boote pc-en. Finner heller ingen jumper på hovedkortet. Det ser ut som om HK ikke har det. (dere finner specs på HK på Netshops kampanje-januar pc) Har ikke specsene til pc.en. Hvis noen har de, ikke nøl med å poste de her Hva kan være feil. Går noe på garantien og hva gjør det? Han fyren som eier pc-en er en skikkelig hardcore gamer. Spiller nesten 24 timer nonstop i døgnet! Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Hallo? Noe hjelp å få eller Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Reset cmos jumperen står ved siden av batteriet, mrk CLRTC, husk dra ut strømkabelen. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 # Kabinett: Viking kabinett# Diskettstasjon: 1,44MB Floppydisk # Hovedkort:Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X # Skjermkort: POV GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail # CPU: AMD 3200+ Socket 939 # Vifte: AMD standard vifte # Minne: DDR-DIMM 512MB PC3200 (400MHz) X2 # Harddisk: 200GB S-ATA 7200RPM 8MB cache # CD-enhet: 16X dual layer DVD brenner # Operativsystem: Microsoft XP home Det hovedkortet der virker det nesten som om mangel cmos jumper. ta heller og fjern det lille runde batteriet for ca.30sekunder mens maskinene er av og sett det inn igjen. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hei,i pos 16 hside av sata1 er det 2 pinner til clear cmos. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Du nevnte at i pos 16 hside av sata1 er det 2 pinner til clear cmos. Hva betyr pos 16 hside sv sata1? Jeg forstår det slik at på posittion 16 på høyreside av sata, er det to pins som en kan dekke over for å resette BIOSEN. Kan du gi meg en nærmere beskrivelse av hva jeg skal gjøre. Har tatt batteriet ut og plassert det tilbake. (Et lite sp men viktig sp; Tror du dette skyldes OC?) Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Hei, fant clear cmos pinnene. Fant ut av problemet. Grafikkortet hadde "sprengt" en chip. Skal legge ved et bilde. Dette er vel en garanti sak eller ikke? Har ikke OC Grafikkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå