[SifO] Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg lurer egentlig bare på hva som kan skje dersom jeg skrur ned CL på ram i bios ? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvis det funker, kjappere RAM. Hvis det ikke funker, i beste fall ignorerer den deg... Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 så jeg vil altså ikke risikere å svi rambrikkene og portene ? er det noe i det heile tatt som vil gå galt dersom det ikke funker ? vil maskinen startes om det ikke funker ? Kjenner som som satte inn PC3200 ram i sin data, da klarte han å brenne opp heile ram brikka og porten. (antagelig fordi hovedkortet ikke støtta mer enn PC2700) Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Skal gå fint å bruke PC3200 i ett hovedkort som kun støtter opp til PC2700. Selv bruker jeg PC4000 brikker på ett ASUS A8N Sli Deluxe kort som kun støtter opp til PC3200. Det som skjer er at standard så vil det gå den høyeste hastigheten hovedkortet støtter. Derimot høyere RAM brikker vil kunne gi bedre overklokking av PC'en, men jo høyere PC verdi jo høyere timings på brikkene som regel. Ergo skal man kjøre ett system uklokket så kjør helt så høyt som hovedkortet støtter. Skal man overklokke eller være litt fremtidsretted mot fremtidige hovedkort og minnehastighets standarder så kan man gå for høyere PCverdi. Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 det var jo egentli ikke det jeg spurte om da. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Det er to alternativer: 1. Bedre ytelse (målbart i benchmarks) 2. Maskinen blir ustabil/starter ikke Du kommer ikke til å ødelegge noe. Edit: Flyttes til OK-delen av forumet. Endret 29. mars 2005 av Rikky Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Hva gjør jeg da, dersom maskinen ikke starter ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Reset CMOS, gjøres med en jumper på hovedkortet. Sjekk manualen. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 ...eller du kan holde inne insert-knappen idet du trykker på reset. Hvis du hører "oppstarts-pipet", trykker du deretter delete (kjapt) for å gå inn i BIOS igjen. Da vil ikke BIOSen nullstilles, men den vil bare starte på lavere innstillinger den ene gangen. Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 tror jeg lar det være som det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå