Gå til innhold

redde ødelagte cder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er riper i en cd, så er det mange måter å fikse dette på. Det kommer selvsagt ann på hvor ille skade det er. Hvis data er ødelagt, kan ikke dette erstattes av diverse matrester eller fett.

Hvis det er en ripe som gjør at CDROM ikke kan lese den så kan det fungere.

Til å få den lesedyktig igjen så bare tenk på noe fett. Deretter skyller du den og tørker godt. (Ja det finnes mange teorier om slikt)

Lenke til kommentar

Prøv tannkrem... Har hørt at det skal funke, men er ikke helt sikker :whistle:

Men husk å ikke la tannkremen være på for lenge for da er det nesten umulig og få det av igjen.

Eller så finns det jo sånne cd-cleanere som du får kjøpt i butikker også da. Så noen på Spaceworld forresten :thumbup:

Endret av Røvenskiold
Lenke til kommentar

Har prøvd et reperasjonssett som jeg kjøpte på Lefdal. Har ikke prøvd den på spill-CDer, men på DVDer. Det funker :thumbup:

Denne sliper ned plata. Den ser ikke pen ut etterpå, men det viktigste er ikke at det skinner. Det er også et renseprogram. Kort fortalt er det en liten CD-spiller-lignende sak du putter CDen i, så går den i ca et halvt minutt.

Lenke til kommentar
Prøv tannkrem... Har hørt at det skal funke, men er ikke helt sikker :whistle:

Men husk å ikke la tannkremen være på for lenge for da er det nesten umulig og få det av igjen.

Eller så finns det jo sånne cd-cleanere som du får kjøpt i butikker også da. Så noen på Spaceworld forresten  :thumbup:

Jupps :) Jeg støttet tannkrem-trikset. Har prøvd dette med stort hell flere ganger selv.

Om jeg ikke tar feil så er det et slipemiddel i tannkremen, og det er dette som pusser ned ripene i CD'en. Bare ta litt tannkrem og gni over der selve ripen(e) er, skyll godt med vann og tørk av (med noe som ikke lager nye riper da :p)

Vil også tro at veldig finkornet slipepasta gjør samme nytten. Kan være verdt å prøve dersom man har det liggende :)

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg fikset riper i lakken på bilen min med Turtle Wax i stad, så... :p

Nei, for all del, ikke bruk Turtle Wax. Kjøp deg heller en sånn CD-Cleaner. Den heter vel ikke akkurat det, men den ser ut som en Discman. Du bruker den på samme måte også, bare at den vasker cd-en i stedet for å spille den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...