Jonhoo Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) *Se under* Endret 27. mars 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Jeg har ordnet og fikset litt, og nå kommer meldingen som dere ser i vedlegget... Kan folk se på den nederste linjen i C:\WINDOWS\system32\config.nt og skrive hva de har der? Rart at Windows plutselig ikke vil ha 16 bit :(For å forklare problemet helt fra bånn av. Jeg har nå fjernet Avast! i tilfelle det var dette som forårsaket feilen, men det hjalp ikke... Når jeg nå starter en fil som åpner en komando boks lukkes den bare med en gang. Hvis jeg kjører via cmd, kommer står det bare cannot execute *Filnavn*... Har prøvd diverse ting med å bytte ut Autoexec.nt, config.nt og command.com, men til ingen nytte.... Noen som har noen ide på hva som kan ha forårsaket dette? Jon Endret 27. mars 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 hvilken Windows kjører du da? Windows XP? da er det klart at denne ikke klarer å kjøre 16 bits programmer. hvis du absolutt skal kjøre 16 bits programmer så kan du jo installere Windows 98 eller noe sånt. tviler på at XP plutselig ikke kan kjøre 16 bits program. dette har den aldri kunnet. har prøvd det selv å det funker dårlig. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Fant denne emulatoren vha Google. DOSBox Skal visstnok emulere gode, gamle DOS for å få eldre spill til å fungere. Men kan også brukes til programmer, står å lese Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 selvfølgelig. den finnes jo, men hvis du tenker bare på XP så går det ikke. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Feil post Endret 27. mars 2005 av tukols Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Når jeg sier 16-bits programmer så mener jeg programmer som starter opp via en kommandoboks (CMD.exe) Det har alltid gått før på Windows XP... Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Altså for eksempel spillet Flatout som er et moderne spill, men som starter opp ved hjelp av en kommandoboks eller "Achtung Die Kurve" som er litt eldre, men som også starter opp på den måte. Disse spillene fungerer på de fleste PCer, men altså ikke på min nå. Det er dette jeg lurer på hvordan jeg kan fikse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå