Gå til innhold

Projektor eller flatskjer til "ungdomsrom"


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Min mor ønsker å bygge et oppholdsrom for først og fremst min lillesøster slik at vi har et rom til å ha besøk av venner i.

 

Vi skal pusse opp rommet og sette inn nye møbler. Vi skal også ha en liten hjemmekino i rommet slik at muligheten for å se på film er tilstede.

 

Vi har digital parabolantenne, TV og surroundanlegg og ønsker å sette inn en projektor til film/TV. Det er 4 vinduer i rommet, men det er god mulighet for å få det fint og mørkt. Samtidig kan det jo også være greit å ha mulighet for å se på TV uten å måtte ta for alle vinduene til enhver tid.

 

Krav til projektoren/flatskjermen:

- Mulighet for 16:9- format

- Kunne se TV uten å måtte mørklegge rommet 100%

- Ikke koste så altfor mye (helst under 10.000, men dersom det argumenteres bra, kan alternativer være aktuelle)

 

EDIT: Dersom den kan kjøpes på Elkjøp, er dette en pluss fordi jeg kjenner en som jobber der og kan kanskje forhandle en god pris

 

 

EDIT2:

Infocus x2

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for en prosjektor, da fordi den kan tas med der du vil om du har bruk for det og du kan koble til en PC (det kan du forsåvidt med en tv også, men mer stas med prosjektor)

Og med tanke på at flatskjerm TV'er er meget kostbare og bildet er oftest typisk LCD (sitt rett foran eller ikke se bildet)

Har sett to LCD tv'er en som en kompis av meg har (den er dyr) og bildet er ok, men det blir litt mørk kant om du sitter på siden. Den andre er på skolen, står ca 1.5-2m over bakken så vi må sitte helt bakerst i klasserommet, ca 6-7m for å se skjermen skikkelig, og da er det så langt ifra at bildet blir lite og lyden blir lav, i forhold til det som er framme...

Endret av icer
Lenke til kommentar

Kjøp heller Panasonic Projector PT-AE700E fremfor Infocus X2.

Panasonic er riktignok en LCD projektor, men får endel bedre ytelse med den enn X2. Og ikke minst større bilde fra kortere avstand;)

 

Men husk at det er utrolig kjedelig å fyre opp projektoren og stresse kun for å se nyhetene;)

Men mindre du skal ha en dedikert hjemmekinostue ville jeg kjøpt meg tv isteden.

Og ikke tenk så mye på det at man MÅ sitte rett foran en LCD tv for at man skal se bilde. Det er noen år siden den teknologien var;)

Dagens tv'er har blitt mye bedre enn de som var før.

 

X2 koster forresten 8k på komplett. Panasonic 700 koster endog 14k, men er et mye bedre kjøp.

SKAL du ha den dlp projektor så prøv å skaff deg en brukt (eller ny for den sakensskyld) X1 til en billig penge. Yter meget bra, og forskjellen fra den og x2 er minimale, utenom at det er mer ansi på x2 noe som gjør at svart i bilde blir gråere. Altså her er X1 bedre;)

 

En annen ting å tenke på er jo at med projektor må man ha det forholdsvis helt mørkt i rommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...