Haaland Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Jeg har et spørsmål angående dynamisk DNS. La oss si at familien Nordmann har en dynamisk DNS-account hos www.d2g.com, som forwarder til nordmann.d2g.com. I familien Nordmann er det to personer, Ola og Kari. Hvordan kan man gjøre sånn at ola.nordmann.d2g.com fører til en annen side enn kari.nordmann.d2g.com? Lenke til kommentar
pine Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 De har noe som heter online redirection. Jeg har ikke en konto på d2g men jeg er sikker at det er lett tilgjengelig. Online Redirection When connected to the DNS2Go service, redirect visitors requesting your web page to any other website. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: Den 2002-06-30 23:53, Haaland skrev:Jeg har et spørsmål angående dynamisk DNS. La oss si at familien Nordmann har en dynamisk DNS-account hos www.d2g.com, som forwarder til nordmann.d2g.com. I familien Nordmann er det to personer, Ola og Kari. Hvordan kan man gjøre sånn at ola.nordmann.d2g.com fører til en annen side enn kari.nordmann.d2g.com? det er jo rimelig enkelt 1: konfigurer bind (eller en annen navneserver) til at kari og ola er 2 forskjellige iper. 2. konfigurer bind (eller en annen navneserver) til at kari og ola er på samme ipen, og konfigurer webservern din til å takle 2 forskjellige hoster. Det er lite stress, http/1.1 sender jo med host header. Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: sumptrollet skrev (2002-07-01 03:10):det er jo rimelig enkelt 1: konfigurer bind (eller en annen navneserver) til at kari og ola er 2 forskjellige iper.2. konfigurer bind (eller en annen navneserver) til at kari og ola er på samme ipen, og konfigurer webservern din til å takle 2 forskjellige hoster. Det er lite stress, http/1.1 sender jo med host header. Dette forstod jeg rett og slett fælt lite av... :smile: Dersom du kunne gitt meg en litt mer "folkelig" forklaring, hadde det vært veldig fint. Dersom det kan hjelpe deg til å forklare litt mer "trinn for trinn"-metode, kan jeg si at jeg kjører en Smootwall-boks som firewall, og at webserveren min kjører Windows 2000 Server med IIS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå