Anathema Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Heisann, føler meg grusomt informativ i dag så jeg tenkte jeg kunne nevne 2 band som værtfall jeg ikke hadde hørt om før ikke lenge siden (Metal) Disse 2 banda er så absolutt verdt å høre litt på om du liker metal 1: Hammerfall Power metal 2.Killswitch Engage Metal Gå på Killswitch' sider for å laste ned et par sanger ( Rose Of Sharyn ) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Førstenevnte er så absolutt ikke verdt å høre, de prøver å herme etter Manowar(som forøvrig er mye bedre). Ellers så er I den sjangeren Jorn helt genialt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Killswitch Engage er fantastisk. CD'n "End Of Heartache" var en de beste utgivelsene i 2004. Eneste som irriterer meg er at vokalisten har et kors rundt halsen i videoen "My Last Serenade" (Som forøvrig er en av bandets beste sanger). Jeg kan bare si: Løp og kjøp "End of Heartache" over påska! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) TLZ, Hva er så galt med Hammerfall? Lars P: When Darkness Falls er også en genial låt, det samme er Rose of Sharyn (hvis du/ dere ikke har hørt den kan den lastes ned på KSE's hjemmeside) Endret 26. mars 2005 av Jerix Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Har ikke sansen for noen av dem. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Har ikke sansen for noen av dem. Fordi? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Fra Metal-Norge: Så vidt jeg erindrer var noen av de tidligere platene litt mer powermetal, litt mer futt, fres, melodi – klisjeaktig, ja – men av powermetal i fantasy-sjangeren hodt de da grei kvalitet. Nå derimot, har de lagt seg på en sånn Accept-lignende linje der de tyter ut totalt meningsløs og pinlig metal. Nå har denne fått tre runder i spilleren allerede, og det er tre runder for mye, når den går sin fjerde og siste runde knekker jeg heller plata og stapper den opp i egen kloakk enn å høre på det igjen. Dette må være inkarnasjonen av audio-tortur. Jeg ville faktisk heller kastert meg selv enn å høre på dette igjen. Hammerfall leverer rett og totalt utkjørt og oppgulpa metal som er så kjedelig og fatal at jeg ikke har hørt makan til å gå på snørra så det holder de siste par åra. Fullstendig enig Men derimot Killswitch Engage liker jeg. Synes forøvrig "Alive Or Just Breathing" er det beste albummet til Killswitch Engage. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Fordi? Vel, jeg skal ikke si at de er dårlige, helt grei metal, det finnes bare så utrolig mye som er mye bedre. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Fortell, Fortell, jeg er alltid på utkikk etter nye og bra band Men bare ikke det blir enda "verre" iform av skriking og sånn. Liker litt melodi og "gla sang" gjenom det hele Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Fortell, Fortell, jeg er alltid på utkikk etter nye og bra band Men bare ikke det blir enda "verre" iform av skriking og sånn. Liker litt melodi og "gla sang" gjenom det hele Heh, nå er vel mye av det jeg liker "verre". Men du kan jo sjekke ut Finntroll, sangen "Trollhammaren" er en fin begynnelse. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Har såvidt hørt litt av Killswitch Engage, ganske tøffe saker. Hvis du liker dem så bør du sjekke ut: Chimaira, Lamb of God, og Unearth. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Fortell, Fortell, jeg er alltid på utkikk etter nye og bra band Men bare ikke det blir enda "verre" iform av skriking og sånn. Liker litt melodi og "gla sang" gjenom det hele Heh, nå er vel mye av det jeg liker "verre". Men du kan jo sjekke ut Finntroll, sangen "Trollhammaren" er en fin begynnelse. Trollhammaren finner du under media, på http://www.finntroll.net/ Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Hehe, Trollhammern var artig den, men ikke heeeelt meg... Får se om jeg får tak i noen av de sanger av de banda du nevnte, TLZ! Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 HammerFall? Vel, jeg ville i hvert fall ha foreslått mange band før dem. Menmen.. smaken er som baken. Uansett vil jeg si at Pagan's Mind, Evergrey, Edguy, Children Of Bodom og Turisas er mer verdt å sjekke ut enn HammerFall. Særlig Turisas bør sjekkes ut. Battle Metal (siste album fra dem) er bare et mesterverk. Evergrey bør sjekkes ut hvis du er litt lei av typisk Power Metal-vokaler, men fortsatt liker Power Metal-musikken. Det samme kan kanskje sies om Children Of Bodom. Pagan's Mind er litt mer progressivt og faller litt mer tilbake til Power Metal enn Turisas og Children Of Bodom, men det er norskt og det er bra. Hvis jeg ser bort ifra Turisas og Children Of Bodom er dette det beste Power Metal-bandet jeg har hørt. Edguy er litt mer gitardominert Power Metal, og vokalene er ikke dårlige, men de er ganske typiske Power Metal-vokaler. For øvrig liker jeg også Rhapsody, Dragonland og mye annet bedre enn HammerFall, men sjekk ut de fem første før du sjekker ut resten. Jada, jada, mye av dette er sikkert ikke Power Metal, men vi trenger jo ikke ta dette nå. Alle disse bandene henter en del fra Power Metal uansett, og det finnes sikkert masse små sjangre som beskriver musikken bedre enn Power Metal gjør. Turisas lagde f.eks. en helt ny sjanger, Battle Metal, ved å lage det albumet. Det er jo fryktelig nytt og forskjellig, så hva skal man vel kalle dette utenom Battle Metal? Menmen, poenget mitt er: sjekk_ut_disse_banda. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 hei. jeg synes no Hammerfall er bra jeg. ellers kan jeg liste opp noen band som det kan være greit å få med seg allikevel: Freedom Call Within Temptation Kataklysm Windir Vreid Sirenia Sonata Artica Naglfar OSV Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Førstenevnte er så absolutt ikke verdt å høre, de prøver å herme etter Manowar(som forøvrig er mye bedre) enig! Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hehe... Ja, der må jeg si meg eni med han Aurgjelme, Egon.. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 hei. jeg synes no Hammerfall er bra jeg.ellers kan jeg liste opp noen band som det kan være greit å få med seg allikevel: Freedom Call Within Temptation Kataklysm Windir Vreid Sirenia Sonata Artica Naglfar I samme sjanger: fra Norge Gothminister(norsk advokat,men kul musikk forde) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Høh, Naglfar og Windir sammen med Sonata, Within Temptation and so on? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå