nokia4life Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hei, Kan noen av dere hjelpe/vise meg hvordan jeg kan overklokke min CPU Intel Celeroen 2,0 Ghz?? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Da må du inn i BIOS ved å som regel presse DEL under oppstart. Deretter finner du angivelsen "Front Side Bus" (FSB) - og denne kan du da øke noen små hakk (MHz) av gangen alt etter hvor bra kjøling du har. For hver gang du har økt FSB, går du ut av BIOS (som regel ved å taste F10). Deretter booter du maskiina - og Voila!! - du har gjort din første overklokking. For nærmere info kan det være lurt å se på www.overklokking.no - på noen av guidene der. Der finner du mer utfyllende informasjon. Og Celeronen din kan du nok klokke ganske langt. Husk når du er inne i BIOS, å sette fast (låse) innstillingene for PCI/AGP - skal stå på 33/66 MHz. Endret 26. mars 2005 av Rayline TWB Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg har ferdig pc, så det går ikke ann å endre på sånne innstillinger. Har jeg noen andre muligheter? Det er en Fujitsu Siemens Scaleo 400 Lenke til kommentar
Panz3r Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hvis du ikke kommer inn på BIOS (som høres VELDIG merkelig ut) så er det ganske vanskeeilig å klokke nøyaktig på CPU'en. Det fins jo alltid noen program, men det kan være ustabilt. Jeg syns det hørtes rart ut at du ikke kom inn i BIOS, og kunne klokke. Kanskje det er en annen hotkey for å komme inn på BIOS på din data. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Det går ann å komme inn, men ikke endre fsb og sånt. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Det funker ikke å overklokke ferdig pcer. BIOSen er låst. Lenke til kommentar
Panz3r Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hmm, vet ikke helt jeg da.. Kanskje du kan ta en titt inne på Overklokking.no, og spørre på forumet der. Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) hmm Endret 27. mars 2005 av nissengtr Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du må oppdatere biosen din så vil du kunne klokke den litt, men det er ganske risky, for skjer det no så er det ingen vei tilbake. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Hva mener du? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du må oppdatere biosen din så vil du kunne klokke den litt, men det er ganske risky, for skjer det no så er det ingen vei tilbake. Det er en fujitsu, altså ferdig pc. Går ikke an å klokke siden den BIOSen er låst. Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Det er en fujitsu, altså ferdig pc. Går ikke an å klokke siden den BIOSen er låst. Det har du helt rett i det men på noen går det for at noen kammerater av meg har gjort det på ferdig pcer. Å ville klokke cpu'n litt men fant ut at biosen var låst så tok han bare å lasta ned en bios update som sleta den gammle biosen å sperra, men ikke alle bioser er sånn, men han hadde et Asus kort. Men det er ganske risky for vist det skulle skje noe under instalasjonen av updaten kan det bli helt dødt! Anbefales ikke,men det går ann kanskje ann ...... Endret 28. mars 2005 av nissengtr Lenke til kommentar
Dr S Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Er hovedkortet av en skikkelig lev. skal det ikke være vanskelig å oppgradere bios'en. Det går jo rykter om at det er riski, kan ikke akkurat si jeg har vært borti det. Men dette er en løsning. I hvertfall ikke kontakt Fujitsu for noe bios update, gå til produsentens hjemmeside og søk etter bios update/firmware Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Hei, Kan noen av dere hjelpe/vise meg hvordan jeg kan overklokke min CPU Intel Celeroen 2,0 Ghz?? Takk på forhånd! Dessverre vil jeg si, har det seg slik at du har en ferdig PC der BIOS er låst. Dette vil si at du ikke kan stille på FSB o.l(Front side Bus) slik at du får overklokket. PS.Det du kan gjøre er å overføre CPUen til ett hovedkort som du kjøper løst via komplett.no, du har da BIOSen fri slik at du kan gjøre "som du vil" dermed også overklokke. Om du fatter interesse for dette. Endret 28. mars 2005 av Deuce Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg har tenkt på det ja, men først skla jeg prøve å oppdatere bios, det står i manualen hvis det skjer noe galt under oppdateringer så resetter den seg automatisk til den siste fungerende biosen. Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det funker ikke å overklokke ferdig pcer. BIOSen er låst. jepp, eg og kjøpte meg ferdig pc for 2 år siden, den gikk ikkje ann å klokke Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har updatet biosen min nå! Men jeg får ikke endret noen nye innstillinger alt er nesten som før i bios menyen, er det fortsatt noen muligheter?? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Nei, jeg tror absolutt ikke det.......må nok ha et annet HK skal du få klokket som du ønsker........:-) Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Takk for alle svar likevel...... Lenke til kommentar
ds.nitram Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg mer det muligens er litt bortkasta penger å kjøpe ett nytt hovedkort bare for å klokke en 2.0GHz celeron prosessor! Det vil jo ikke bli den store merkbare forskjellen Etter min mening er det da bedere å satse på ett nytt system, hvis ytelese er grunnen til overklokking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå