Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kink i nakken. Noen tips?


Knut Marius

Anbefalte innlegg

Våknet opp i dag og oppdaget at nattens strabaser med puta på en eller annen måte hadde sørget for et kraftig kink i nakken min :( Måtte derfor sitte/ligge inne hele dagen,og har hatt store problemer med f.eks å bevege meg fra liggende til sittende stilling, da det har ført til STORE smerter. Ikke særlig artig egentlig :(

 

Noen som har tips til noe jeg kan gjøre for at det skal bli bedre? Har prøvd å ta noen paracet, noe som hjalp litt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Massasje?

Er aleine hjemme for øyeblikket, men dersom det er noen kvinnlige massøser her på forumet, så er det bare å komme løpende. :w00t: hehe

Prøvde å dytte i meg litt mer smertestillende nå. Får håpe det hjelper litt..

 

Forresten noen som har peil på hvor lenge sånnt pleier å sitte i? Kunne tenke meg å ikke sitte lenka til sofaen resten av påsken egentlig...

Endret av knutmarius
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Hei.

 

Akutt kink i nakken kan ofte komme av en feilstilling over natta. Det finnes mange innfalsvinkler på behandling men er problemet muskulært kan man med enkle massasje terapeutiske grep løsne spenninger og oppnå full bevegelighet i nakken igjen etter noen behandlinger. Det du kan forsøke selv er å finne den stillingen in nakken som gjør minst vondt. Ligge helt avslappet i denne stillingen i minst 2 min og så meget forsiktig rett ut nakken igjen. Forsøk å avgrense brå bevegelser i området første døgnet.

 

For mer om massasje se www.helseberoring.no eller www.addictologiakademiet.no

 

Mvh

Terje M Karlsen, Massasjeterapeut MNF

 

Våknet opp i dag og oppdaget at nattens strabaser med puta på en eller annen måte hadde sørget for et kraftig kink i nakken min :( Måtte derfor sitte/ligge inne hele dagen,og har hatt store problemer med f.eks å bevege meg fra liggende til sittende stilling, da det har ført til STORE smerter. Ikke særlig artig egentlig :(

 

Noen som har tips til noe jeg kan gjøre for at det skal bli bedre? Har prøvd å ta noen paracet, noe som hjalp litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...