minimum payne Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 nyeste patch til mediaplayer inneholder en bakdør for microsoft, les om det hær: http://www.hardwareonline.dk/nyheder.asp?nID=3434 ja dette ser vel gøy ut- bill sine gutter får nå lov til å snuse i maskinen din, og finner de noe de ikke liker så kan de ødelegge alt de har lyst til. hva synes dere om dette? Jeg for min del venter meg at dette vil bli misbrukt til å spre virus osv. Så kom igjen luft meningene deres om dette. Lenke til kommentar
Odden Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 herregud da... dette blir bare værre og værre Lenke til kommentar
errgo Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Dette er noe av det verste jeg har hørt. Nå har det gått for langt Lenke til kommentar
Krissern Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 JAHA! vel.... dette kaller jeg å grave sin egen grav ! her gir MS bokstavlig talt pågangsmot til de som ennå ikke er helt i gang med Linux, dette er så og si en voldtekt av dine interesser som bruker, et godt tips er å skru av WinUpdate, og erstatte mediaplayer med et annet freeware eller lignende da det faktisk ikke er sånn at MS alltid gir det beste alternativet. Selv må jeg si meg veldig fornøyd med MS notepad , det er nemelig det mest stabile MS noen gang har utgitt etter min mening. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Den patchen kommer ikke på maskina mi Bill det kan jeg love deg!!! nok er nok! [ Denne Melding var redigert av: antiloop på 2002-06-30 23:38 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Nå kjenner ikke jeg Bill personlig, og siden de fleste av mine dokumenter er på norsk (som er et språk jeg ikke tror Bill forstår særlig godt) føler jeg ikke dette som noe problem. Skulle han derimot ha noen ansatte som kunne tenkes å ha lyst til å sjekke innholdet på harddisken min har jeg ikke noe jeg direkte skammer meg over. Det går nok bra skal dere se. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Bill er **** meg konge! Genialt triks det han har det! Keep on the good work. Lenke til kommentar
iGGy Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: Dan Hansen skrev (2002-06-30 23:49):Nå kjenner ikke jeg Bill personlig, og siden de fleste av mine dokumenter er på norsk (som er et språk jeg ikke tror Bill forstår særlig godt) føler jeg ikke dette som noe problem. Skulle han derimot ha noen ansatte som kunne tenkes å ha lyst til å sjekke innholdet på harddisken min har jeg ikke noe jeg direkte skammer meg over.Det går nok bra skal dere se. *LOL*. Og jeg som trodde mormora mi var naiv. Du synes det er OK at bill&co (evt. andre som kan utnytte hullet) kan vite alt hva du har av ting på HDen din, og lese alt av personlige dokumenter? "Det går nok bra skal dere se." Hva er dette, barnetimen for de minste? Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: Den 2002-06-30 23:49, Dan Hansen skrev:Nå kjenner ikke jeg Bill personlig, og siden de fleste av mine dokumenter er på norsk (som er et språk jeg ikke tror Bill forstår særlig godt) føler jeg ikke dette som noe problem. Skulle han derimot ha noen ansatte som kunne tenkes å ha lyst til å sjekke innholdet på harddisken min har jeg ikke noe jeg direkte skammer meg over.Det går nok bra skal dere se. Jeg er egentlig enig i Dan.. Hvilken interesse har bill av å lese kjærlighetsbrevene du sender til dama? Lenke til kommentar
iGGy Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: DeejPhant skrev (2002-07-01 10:59): Quote: Den 2002-06-30 23:49, Dan Hansen skrev: Nå kjenner ikke jeg Bill personlig, og siden de fleste av mine dokumenter er på norsk (som er et språk jeg ikke tror Bill forstår særlig godt) føler jeg ikke dette som noe problem. Skulle han derimot ha noen ansatte som kunne tenkes å ha lyst til å sjekke innholdet på harddisken min har jeg ikke noe jeg direkte skammer meg over. Det går nok bra skal dere se. Jeg er egentlig enig i Dan.. Hvilken interesse har bill av å lese kjærlighetsbrevene du sender til dama? Ingen umiddelbar. Men: - Vil du at bill (og indirekte, andre (les: kan MS lese info om deg kan andre gjøre det)) skal lese kjærlighetsbrevene du skriver? Selv anser jeg slikt som "privat" og det plager meg dersom slikt leses av andre. - Markedsføring. Hvis bill vet alt du skriver og hva som interesserer deg, kan han selge infoen vidre. - All info på din HD, til bill's og evt. andre firmas frie benyttelse og forlystelse? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Hei! Dei som oppdaterte windows media player via windows update skal ikkje få opp ein lik EULA. Er vist "bare" dei som laster ned patchen via url som må akseptere ein slik EULA. Men,er ikkje heilt bra. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Det er ikke hva MS kan risikere å finne på harddisken din som er problemet! Det er selve prinsippet det er snakk om her! Hadde kanskje vært greit om fremmede folk kunne snoke rundt i huset ditt, uten at du visste det? Og hvis de så noe de ikke likte, så kunne de bare ødelegge det eller ta det med seg. Kanskje de fant ut at du ikke hadde betalt kringkastingsavgiften, og helte et glass vann i tven din? DET hadde vært gøy, ikke sant? Jada, det er en litt drøy sammenligning, men måtte bare prøve å sette de som sier 'har ikke noe å skjule' litt på plass.. :wink: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Tja, ikke har jeg noe ulovlig hjemme og lisensen er betalt. Ser egentlig ikke problemet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 nå skal ikke jeg være frekk, men. las oss nå si at det er en som har bygd seg et hus. og det er noen andre som skal bo i huset, tror dere virkelig at han som har bygd huset kommer å bryter seg inn i huset bare for å se hvordan de har det i det nye huset sitt? man skal aldri si aldri, men jeg tror aldri at microsoft kommer til å gå i på hver eneste maskin som har windows i denne verden. litt på samme måte som det med huset ikke sant. at hvis microsoft har laget windows ikke sant så kommer jo ikke de i microsoft til å gå inn på hver eneste maskin som har det. Selv skal jeg gå over til Linux eller FreeBSD snart det høres artig ut, og veldig enkelt. men skal jo selvfølgelig ikke slutte med windows fordet. Lenke til kommentar
zane Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Dan Hansen er tydligvis en mønsterborger som hadde passet perfekt i Orwells 1984( "Tenker rett, handler rett"). Ett poeng som en person med ett slikt forkvaklet syn på personvern derimot burde kunne kjøpe er at andre ikke bør ha tilgang til forretningskritiske dokumenter. USA's etteretning har f. eks. gjenntatte ganger gitt info til private selskaper i USA i forbindelse med internasjonale anbudsrunder (minner om Airbus saken...). Ellers ligger man jo selvfølgelig merke til at Dan Hansen er en MS+Telenor fanboy (andre poster). Jeg trodde ikke denslags kasuser eksisterte, men sånn sett er det ikke overraskende at han ikke er noen tilhenger av allminnelig personvern. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 ...ikke kjører jeg for fort eller jukser på skatten heller...skummelt...kanskje jeg trenger en psykiatriker..? Lenke til kommentar
Delux Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Jeg tror nok ikke at MS er ute etter din personlige brev, men heller piratkopierte spill. For ikke snakke om brente OS, dette kan medføre at du får bøter i "posten". Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 zane Han (dan) er kanskje blitt voksen og har bena gått plantet på bakken som enkelte her inne ikke har når det gjelder uttalelser om bill og telenor. Kjetil Lenke til kommentar
zane Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Laura, forhold deg først til saken; Er det ok at ms har en fribillett til samtlige maskiner med mediaplayer? Dersom vår venn Laura er enig i dette gir jeg meg ende over. Da finnes det faktisk to (2) slike kasuser der ute. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: Den 2002-06-30 23:36, Krissern skrev:Selv må jeg si meg veldig fornøyd med MS notepad , det er nemelig det mest stabile MS noen gang har utgitt etter min mening. Notepad kan jo ikke åpne filer større enn 1024k (når du nærmer det det er den ikke så stabil lenger), og det er ikke syntax highlighting engang. Notpad blir nok en av de mest pinglete teksteditorene som finns der ute... men etter ms målestokk er den sikkert bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå