Gå til innhold

Kabeltv, hvem eier kabelen utendørs? (nabokrangel)

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste, så jeg smalt den inn her.

Jeg har en nabo som jeg har havnet i krangel med.

Skal ikke gå så mye inn på det, men uansett, som hevn for at kravet han sendte meg var ugyldig fordi saken var foreldret (Har snakket med advokat, han sendte så brev til min nabo med avslag) så tok min nabo og kuttet kabeltv kabelen min som går over tomta hans og via huset hans.

Det jeg trenger å vite ganske fort er om kabelen er min eiendom eller om det er kabeltvselskapet mitt som eier kabelen, de var forresten de som hang opp kabelen.

Har søkt litt rundt på nettet, men klarte ikke finne noe svar.

Det jeg vet med Telenor er at de eier jo telefonlinjen som går helt inn til veggen i huset ditt, så jeg tenkte at det var kansje det samme med kabeltv også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så, jeg tror nok bare den derre sure naboen din kan koble til kabelen igjen!

Anmeld han for hærverk og! :p

Koble og koble, han kutta den rett av han :D

Kommer til å ta det opp med kabel-tv leverandøren min anngående anmeldelse, er jo da dems kabel han kutta over.

Får se hva som kommer til å skje, fyren er ikke helt stabil, ettersom han er jeger så har'n huset fullt av våpen, vet aldri hva han kan finne på.

Lenke til kommentar

hvis kabelen din gikk over hans eiendom, og han ødla den ved et uhell, har nok du skylden... min onkel var i en lik situasjon da han var så uheldig å felle et tre på en strømkaabel på hans eiendom,

edit: var det herverk tror jeg ikke han har så mye å gå på.

edit2: om han ødela ved et uhell og kabelen er tvselskapet sinn eiendom, er det kabelselskapet som har ansvaret.

Endret av norma_saw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...