Gå til innhold

skal ha ny spill pc! (dell xps)tar imot alle tips!

Anbefalte innlegg

skal ha konfirmasjon, og dermed ønsker jeg å kjøpe ny pc.

har satt sammen en fra dell, men jeg vil VELDIG gjerne ha noen tips om den er god nok til spill en tid fremover. TAR IMOT ALT AV TIPS!!!!!

ønsker å ha prisen litt under 15000 kr.

Lurer på om pentium 4 prosessoren er god nok og sånn.

takk på forhånd

Det er en dell xps

- Prosessor Intel® Pentium® 4 prosessor med HT-teknologi 640 (3.20GHz, 2MB cache, 800MHz FSB)

- Microsoft Operativ System Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2 (engelsk)

-Minne 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512]

-Grafikk-kort 256MB ATI Radeon X850XT Platinumum

-Harddisk 160GB (7200rpm) SATA harddisk med 8MB DataBurst™

-Diskettstasjon 3,5'' 1.44MB disk drive

-Modem ingen modem

-Optiske enheter 16x DVD-ROM og 48x/32x/48x CD-RW

-Lydkort Soundblaster Audigy 2 ZS 7.1 lydkort

-Garanti Oppgraderinger 1 års neste arbeidsdag (NBD)

-DellMedia Expierence Dell™ Media Experience 3.0 Basic

Totalt beløp: 12.630,00 kr :roll:

Endret av nikog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med dette oppsettet?

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern

Maxtor DiamondMax 10 300GB S-ATA 16MB cache 7200RPM NCQ

Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

Altec Lansing Høyttaler 251 Høyttaler Sub Woofer + 5 monitorer

Arctic Cooling Silentium T1 Miditower Kabinett Sølv/Sort m/350W Stømforsyning

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched ValueRAM 512MB

Razer Diamondback Magma 1600dpi, Optisk Mus, USB

Microsoft Digital Media PRO Keyboard, USB, PS/2, Zoom

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Asus Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-E PCI Express, 2xDVI, Retail

LG 17" LCD L1715SS TCO-99 Silver 12ms, 550:1 og Light View

Totalt: 14291,-

Må bygges selv da! =)

Lenke til kommentar

Stiller meg bak Kongen på Karmøy her. For all del ikke kjøp dell!! Hvis du ikke vil bygge PCen selv tar komplett/netshop/etc noen få hundrelapper for det og du får med 3 års garanti + support og alt det der.

Venter du 5 min skal jegfå i stand oppsett fra Komplett til deg :)

EDIT: Satt sammen de mest vitale delene, er ikke oppdatert på hva som er de beste DVD-brennerne/skjermene/tastaturene for tiden, så det kan sikkert noen andre fortelle om: Clicky

Satset på et AMD socket 939-system med ett stk rått skjermkort som burde klare både dagens og morgendagens spill med glans. Ble muligens bittelitt dyrt, menmen :)

Hvis du gidder vi jeg anbefale at du drøyer til Athlon64 "Venice"-prosessorene kommer på markedet.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Ikkje kjøp dell det e møkka pc'er. (bærbare dell går) gjør bygg den heller selv det er no  problemo. eller kjøp ein hos: netshop, komplett, psdata eller mpx osv...

Kom heller med en begrunnelse om hvorfor du synes dell er møkk! Ikke bare sleng sånne usaklige kommentarer rett ut uten å si hvorfor.

Ontopic: Dell er kjent for å ha dårlig rykte på seg når det gjelder kvalitet på produktene dems og support i manges øyne. Spesielt tidligere modeller har vært svært utsatt. Klart Dell leverer gode varer med noen ganger er det folk som får feil eller dårlige varer... Det skjer jo med alle leverandører. Min erfaring med Dell er at supporten kunne ha vært mer responsiv og raskere til å svare, og at det ikke har vært mulig å oppgradere til bedre komponenter fordi deres ikke har støtte for det o.l.

Kjøp deg en ferdigbygget PC (pakketilbud) hvis du ikke har erfaring med PC fra før av, da får du som regel lang garanti og alt du trenger med i pakken uten at du trenger å leite etter feil komponenter som ikke støtter hverandre osv...

Eksempel pakketilbud hos Komplett.no til 9995,-

Lenke til kommentar

Først og fremst: Til de som sier at Dell suger: "Helt Riktig".

Makan til trøbbel med PC'er skal du lete lenge etter. Dell er det typiske firma som kaster seg på bølgen og putter de nyeste tingene i sine PC'er uten at de overhodet har testet om dette faktisk kommer til å fungere mer enn 1 måned.

Jobber til daglig med data, og er veldig ofte borti Dell. Sikkert mange som synes Dell er bra, men min erfaring tilsier det stikk motsatte.

I tillegg driver Dell med dårlig markedsføring, som er på grensen til å være ulovlig.

Mulig de har forbedret seg den siste måneden, men kan f.eks si at jeg har opplevd at de har rotet veldig på bestillingene.

De siste PC'ene til Dell, så har de kuttet PS-2 portene. Ok: forsåvidt greit, synd at vi fikk PS-2 tastatur & mus ved den forrige bestillingen, ettersom dette fungerte veldig dårlig uten PS-2 kontakter.

Ville heller følgt rådet til et par poster ovenfor. Finn ut hva du selv vil ha, og bestill igjennom en av Norges billigste webshoper. Kan garantere at du blir mer fornøyd da.

-z00l-

Lenke til kommentar

Ja, hvis du søker tilbakemeldinger på en Dell-PC har du kommet til feil forum.

Det første jeg reagerer på er hva du kan få istedenfor denne Dell-PC'en.

For snaut 15'000 kan du få en ganske bra PC. Forslag nevnt tildligere, med s939-prosessorer og NCQ-teknologi.

Web-shopene setter sammen PC'en for deg og du får dermed gode løsninger. Du behøver derfor ikke noe spesialpakketilbud heller.

Er du tøff så bygger du selv :thumbup:

Caboose: Spør nok heller i CPU / Prosessorer du ;)

Lenke til kommentar
Ja, hvis du søker tilbakemeldinger på en Dell-PC har du kommet til feil forum.

Det første jeg reagerer på er hva du kan få istedenfor denne Dell-PC'en.

For snaut 15'000 kan du få en ganske bra PC. Forslag nevnt tildligere, med s939-prosessorer og NCQ-teknologi.

Web-shopene setter sammen PC'en for deg og du får dermed gode løsninger. Du behøver derfor ikke noe spesialpakketilbud heller.

Caboose: Spør nok heller i CPU / Prosessorer du ;)

La oss sammenligne priser.

Dell Dimension 8400

Prosessor

Intel® Pentium® 4-prosessor 530 med HT-teknologi (3,00GHz, 1MB L2 cache, 800MHz FSB)

Operativsystem

Microsoft® Windows® XP Home Edition

Minne

512MB DDR2 RAM 400MHz

Monitor

Dell™ 17" flatskjerm

Harddisk

160GB SATA harddisk (7200 rpm, 8MB Cache)

Optisk stasjon

48x CD-RW/DVD-Combo

Fri frakt - verdt 844,- inkl. mva

Service

1 års henteservice

Pris: 6.446,- Inkl MVA og frakt

---

Komplett:

Komplett S775

In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv

Abit AG8-V, I915P, Socket-775, ATX,

Intel Pentium 4 530J 3.0GHz Socket

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack

Gainward GeForce 6200 TurboCache

Samsung SpinPoint PL40S 40GB S-ATA

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Sort

Microsoft Win XP Home SP2 Norsk,Ink.CD,

Keytronic Optisk Mus, Sort/Sølv,

Komplett.no OfficeMedia Tastatur

Samsung 17" LCD Syncmaster 710V TCO99

Pris: kr 8.863,- + 100 Miljøgebyr + frakt

Tilbudene er etter mitt skjønn ganske like. Bedre grafikkort i Komplettmaskinen, men større disk i Dell maskinen. I tillegg har du fri henting i 1 år hvis noe skulle bli defekt på Dellpcen.

DVS. Dell er over 2000,- billigere enn komplett på standard P4 maskin. Så kennethdammyr, du tar nok feil da du sier Dell er dyrere.

Lenke til kommentar

Hvorfor oppgir ikke dell, fujitsu simens og slike firma hva som

er inne i pc`en?

Hovedkort = Intel 915, socket 775.

Hvilket hovedkort er det?

Den grønne typen?

Det er fordi de vet ikke hva som skal står inni pc`en.

Januar, Fikk god deal hos msi på noen kort.

Februar, A-open hadde noen kjippe kort, men du for en pris!

o.s.v

Du vet ikke hva du får i dell, og det vet ikke dell heller.

Lenke til kommentar

Hva er så tøft med dét? Den eneste fordelen er vel at man sparer noen få hundrelapper i forhold til om man får butikken til å sette sammen maskinen. Ellers er det flere alvorlige ulemper når det gjelder garanti og reklamasjon.

Endret av M-BS
Lenke til kommentar
Det regnestykket du legger fram må jeg si er godt gjort. Jeg har regnet på dette før og da ble det billigere med selvbygd(butikkbygd).

Jeg kommer tilbake til dette senere, for her har jeg noen meninger...

Ja. Det regnestykket gleder jeg meg til. Husk å kalkulere inn tid på bygging og kjøp. Tid=penger.

Thorvald: Hvis du spør om hvilket hovedkort/ chipset som er i en spesifikk pcen får du svar. De fleste hovedkortene er Intelprodusert. DVS i nesten alle tilfellene samme samlebånd som HP, eller Intelkort fra hvilken som helst nettbutikk som selger disse.

Hvilket hovedkort-merke er ganske uvesentlig uansett om du bygger eller kjøper ferdigbygget. Det som teller er chipset-teknologi.

trulte10: Jeg kjøper ikke Dimension. Jeg har ellerede kjøpt over 10stk Pres 670 med dual Xeon til under 15.000 stk. Ingen... Ingen som matcher de prisene. Selv ikke HP, eller Trulte på 10år som bestiller på webshop.

Jeg bryr meg ikke om dere kjøper komponentbygget PC uten driftsgaranti, eller andre merker. Men skal vi bli enige her så ønsker oppegående folk å ha dokumentasjon, eller begrunnelser på hvorfor eller hvorfor ikke.

Det eneste negative jeg kan si om Dell, er at de ikke leverer AMD basert teknologi. Hvis du ønsker Intel, så er ifølge mitt regnestykke Dell desidert billigst.

Lenke til kommentar

Dells kjøleløsninger er ELENDIGE mildt sagt.

Har fått ødelagt 3 hardisker i en dell dimension grunnet overoppheting, og den siste tok faktisk fyr.

Har flere bekjente som har samme erfaringer.

RAM og lydkort er heller ikke det store.

Eneste positive jeg kan si om dell er CPU-vifte løsningen som er meget stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...