Gå til innhold

1.95 V. for mye? (1.65 V normalt)

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en AMD XP 3200+ på et Abit NF7 hovedkort, jeg har vannkjøling, og har overklokket den fra 2.2 GHZ til 2.5, jeg har fått besked om at man skal øke external clock, og når da pc'en klikker skal man øke volten, nå nermer jeg meg 2.0 V, er dette for mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, jeg har en AMD XP 3200+ på et Abit NF7 hovedkort, jeg har vannkjøling, og har overklokket den fra 2.2 GHZ til 2.5, jeg har fått besked om at man skal øke external clock, og når da pc'en klikker skal man øke volten, nå nermer jeg meg 2.0 V, er dette for mye?

Det begynner å høres farlig høyt ut :)

Lenke til kommentar

først av alt, hva er tempsa dine?

Det er ikke å anbefale å kjøre på 2v 24/7. hadde en kompis som klokka sin 1700+ til 2.4 og kjørte på litt over 2.1v den døde etter noen måneder. Selv har jeg ikke turt å gå så mye over 2v - 2.05 var det meste jeg turte.

Edit: 2.05 er ikke 24/7 bare under testoing :devil:

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Generelt kan man si at det er temperaturene, snarere enn spenningen i seg selv som er skadelig.

46 C load er ikke akkurat høyt, det er mange (meg selv inkludert) som har tynt CPUene sine mer enn som så. Men du er nok på grensen, eller temmelig nær, ihvertfall for et 24/7-oppsett.

Lenke til kommentar

det går greit i et par månder men etter det er det da tar CPU en kvelden. du kan fint øke til 2,5 men da holder den max noen uker. kan også øke til 3,0 men da holder den kanskje et par timer. men 1,9 begynner å bli ganske høyt.

men pass på tempraturene dine.

Lenke til kommentar
Gir du den 3v skal jeg love deg at den ikke tåler mer enn å boote en gang uansett om du har LN2 eller luftkjøling.

har en onkel som brukte gasskjøling (-20'C) han satte opp prossesoren på 3V den holdt i nøyaktig 24T før den tok fyr.... hehe :p

Lenke til kommentar
Gir du den 3v skal jeg love deg at den ikke tåler mer enn å boote en gang uansett om du har LN2 eller luftkjøling.

har en onkel som brukte gasskjøling (-20'C) han satte opp prossesoren på 3V den holdt i nøyaktig 24T før den tok fyr.... hehe :p

Lenke til kommentar
Tok fyr faktisk, her vet vi hva vi snakker om.

Men jeg kan garantere deg at det må ha vært med en eldre Intel-prosessor.

er 3år siden og han gjorde det med en gammel pc...... kan forklare det hele litt bedre men hadd ikke lyst til å skrive så mye.

det som skjedde var at han hadde fått tak i noe brukt kjøling som skulle kjøle noe sinnsykt. dem snakket om -20'C. onkel ville prøve ut dette skikelig. det som skjedde da var at han overklokket VELDIG mye så han satte CPU vore voltage på 3V og 24T etterpå så satt han ved pcen("døren" oppe) da sprakk hele greia og han fikk den dampen i trynet så han måtte til legen fikk noe forfrysningsgreier i fjeset (vet ikke noe om den skaden men det gikk bra) det han har sagt er at han husker at han fikk den dampen i trynet bare sånn plutselig og 5-6sek etterpå sto flammene/røyken ut av pc'en. etter det da kom tante og dro ut kontakten og ringte til legen osv...... det er det hele som skjedde. det er det jeg har hørt....... men alikevel en vanelig vannkjøling klarer ikke så lavt alikevel. da er man god om man klarer å få tempen under 0'c med vann hehe..... skal ha kraftig pumpe som skal klare å dra den sørpa/isen rundt lol. :p

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...