Gå til innhold

Volt på ledningene i PSU

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en del 2veis 12volts brytere liggende som jeg fann ut at jeg ville bruke til å styre viftene mine. Spm er da, kan jeg bruke slike brytere på strømledningene fra PSU?

er helt blåst på strøm o.l. så ikke diss om dette er et helt "høl-i-hue" spørsmål :blush:

PSU: 425w Hiper Silent

BRYTER: 12volts 2punktsbrytere fra Biltema.

43-048_h.jpg

mvh.

Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker fint! Siden det er en sånn med lys på regner jeg med du har tre pinner bakpå, bare to av disse er nødvendige å bruke.

Evt. kan du koble jord (svart ledning) til den tredje, da lyser bryteren når den er påslått!

Lenke til kommentar

IOM at det er lys så regner jeg med at det er bare 2 kontaktpunkter bakpå da det hadde vært ganske så dumt om dioda hadde lyst hele tiden... Dioda er paralell koblet med bryteren og lyser, som indikasjon, når lasten får spenning...

Lenke til kommentar
IOM at det er lys så regner jeg med at det er bare 2 kontaktpunkter bakpå da det hadde vært ganske så dumt om dioda hadde lyst hele tiden... Dioda er paralell koblet med bryteren og lyser, som indikasjon, når lasten får spenning...

Det må nødvendigvis være 3 kontaktpunkter.

Hvis man gjør som du sier, med lyset parallellt med bryter, så vil det jo kun lyse når bryteren er avslått.

Som ok2k sier, man trenger jord.

Lenke til kommentar

I tilfelle måtte dioden vært seriekobla med lasta, det hadde vel blitt litt dumt? :whistle:

Lenke til kommentar

Tror den hvite er -5V (RSVD heter den :) )

Edit: og den lilla er konstant 5V, "standbyspenning" i tilfelle BIOSen er stilt inn til å f.eks. skru seg på hvis du skriver noe (mens PCen er av) eller trykker en tast.

Den grønne er til å skru på maskinen (dersom den kortsluttes med jord/svart)

Her er en ørliten beskrivelse: http://www.janetsystems.co.uk/Default.aspx?tabid=762 :woot:

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...