Uncle_Champ Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg får med jevne mellomrom denne meldingen i dhcp-loggen. Noen som kan forklare en nokså ukyndig persom hva dette innebærer? 16:38:44 dhcpd if IN A your-5b5g9ew9jt. rrset doesn't exist add 1800 IN A your-5b5g9ew9jt. 192.168.187.188: timed out. Bortimot det eneste jeg vet er at your-5b5g9ew9jt er maskinnavnet mitt. IPadressen som nevnes er ikke i bruk i mitt nett. Så vidt jeg vet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Kan du gi oss litt mer info om utstyret ditt? Feilmeldingen kan f.eks. komme av at du har forsøkt å sette opp kobling til en dynamisk dns (ikke dyn-dns elns, men en lokal dns-server). Lenke til kommentar
spez Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) "du" har aktivert dhcp'en din til å gjøre dynamiske oppdateringer av A (host) records mot en lokal DNS. Men den lokale dns'en svarer ikke. Sjekk dhcpd.conf filen etter en verdi som heter "ddns-updates on". Sett denne til "ddns-updates off" edit: du må huske og starte dhcp tjeneren på nytt for å lese inn endringen Endret 26. mars 2005 av spez Lenke til kommentar
Uncle_Champ Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg er vel ikke akkurat konge på nettverket mitt, fordi dette er delvis satt opp av folk fra jobben. I hovedsak så er det en linux-maskin som står etter adsl-modemet som fungerer som brannmur, vpn, dhcp-server osv. Denne er koblet videre til trådløsruteren min. Denne igjen har selvsagt ikke dhcp påslått. PCen er også koblet med kabel til trådløsruteren. Andre pcer i husstanden kobler seg trådløst opp mot ruteren og får ipadresser etter tur. MEN - i tillegg har jeg et trådløst gamingadapter som er satt opp som bridge? Adapteret er satt opp med dynamisk ipadresse. Dette er igjen kablet mot xboxen. Alt fungerer forsåvidt greit, så det er jo ikke sikkert at noe av dette er et problem... Lenke til kommentar
Uncle_Champ Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 "du" har aktivert dhcp'en din til å gjøre dynamiske oppdateringer av A (host) records mot en lokal DNS. Men den lokale dns'en svarer ikke.Sjekk dhcpd.conf filen etter en verdi som heter "ddns-updates on". Sett denne til "ddns-updates off" edit: du må huske og starte dhcp tjeneren på nytt for å lese inn endringen Jeg ser av weboppsettet for smoothwallen at dynamic dns er enablet, ja. Men jeg er nok ikke i stand til å editere i linux... Men takk likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå